Var det ett tecken?

Den här dagen har ju varit sådär faktiskt..
Först lämnade jag Olle på dagis. Sen stressade jag in till stan för att handla mat på icamaxi.. Stressade sen vidare för att ordna lite ditten och datten för att slutligen landa med lite kaffe på jobbet.
När jag var i i stan ringde dem från babyproffsen och sa att min vagn var färdig för att hämtas! Jippi!!
Allt var frid och fröjd tills jag skulle lyfta in den i bilen. Ser en schysst repa i lacken som dem har målat över med tusch!! Tror ni att man blir glad då eller? In med vagnen och reklamera chassit!! Det var lätt ordnat men krävde ju både extraarbete och att jag måste åka dit igen. Sur jag blir!! Den kostade faktiskt rätt många tusenlappar. 
Äiallafall, när jag kom hem så skulle jag knäppa ihop grenbandet.. (Ni vet det bandet som barnet har benen om så dem inte skall åka ner.. ) Tror ni att det funkade eller? Nej, tryckknappen går inte ihop ordentligt vilket gör att bandet inte går att trycka ihop.. Och om det mot förmodan skulle gå att trycka ihop så delar det på sig direkt igen. Fick alltså ringa tillbaka till bp precis när jag kom hem för att visa mitt missnöje. Ja, problemet är bara att om Emmaljunga skall reklamera någonting så måste dem ha en bild... Tror ni att jag har lust att åka tillbaka till stan för att lösa det idag? Nej, det har jag verkligen inte... Emmaljunga tyckte såhär om chassit: Om man är såhär rädd att få repor så skall man inte köpa ett lackat chassi! Nötter!!! Det här är min tredje vagn med lackat chassi och jag har aldrig varit med om det innan och att det är så när man köper det... Det kan dem glömma att jag tänker betala för!!
 
Angående det här med hund... Vet ni vad som hände idag? Lycka får nästintill aldrig anfall men idag så fick hon det. Det kan låta konstigt men det kändes som ett tecken!! Hon låg ute på gräset och så hörde jag Olle skrika till ute. När hon får anfall så skjuts hon som en kanon framåt och söker trygghet hos någon och förmodligen så sprang hon på Olle och han blev livrädd. Iallafall, det gick snart över men jisses så hemskt att se. 
Hon har fått mer anfall det senaste året jämfört med ex. Förra året.. Jag tror hon har fått två fler... veterinären säger att får dem två eller färre per månad så är det okej... Lycka kanske har fått 6-7 anfall på 2 1/2 år så det är väl okej..  Men ju mer dem har, desto sämre börjar dem ju må. Det är dags att gå till veterinären nu så vi får se hur hon ligger till med sina mediciner. 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Linda

Usch så hemskt att se dem må dåligt! Hur gammal var hon nu igen? Och vad surt med vagnen, det förstör ju verkligen hela grejen när man sparat ihop till vagn och så får man problem direkt...

Svar: Hon är 6 år idag faktiskt:) Precis! Äntligen kunnat köpa vagnen jag ville ha och så blir det såhär. Fy fan så surt!! Men, dem ordnar ju det men det skapar ju extraarbete för mig. Det hade ju för tusan varit bättre om dem gjorde rätt från början!
Michaela

2014-05-21 @ 09:28:14
URL: http://lindisenshem.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0