Det har gått över förväntan

Idag var det Jonas första dag på jobbet efter fem veckors ledighet. Innan han gick på semester så gick ju Olle på dagis 4dagar/veckan och jag hade det rätt lugnt på förmiddagarna. Olle och Jonas fick semester precis samtidigt och tiden hemma, alla tillsammans har ju varit helt fantastisk. Tråkigt att det tar slut så fort men så är det ju för alla. Iallafall, nu då när han jobbar är jag hemma själv med barnen och jag hade förväntat mig krig här hemma idag. Det är alltid situationer som som är hanterbara men jisses så lille Olle kräver energi. Inte bara Olle utan även valpen. Inte sådär i lagom dos utan Olle, han är överaktiv! Inte på något oroväckande plan utan han han är bara full av energi. Idag har det dock gått helt över förväntan. Måns vaknade 06,50 men vi kunde dra oss ända till 07.30 innan vi verkligen behövde gå upp. Vi har varit ute precis hela dagen och Olle har lekt med granntantens barnbarn i princip hela förmiddagen. Dem har fiskat, hoppat studsmatta, byggt med duplo och badat balja. Ja, det är då verkligen skönt att vädret tillåter utomhusvistelse hela dagen lång. Många veckor kvar innan det är dags för dagis igen. Jag är inget jättefan av dagis egentligen men Olle tycker det är roligt och han behöver det... Så han får väl gå vad det lider men först!!! Fortsätter vi med vårat härliga sommarlov. Visst stämmer det förresten att skitiga barn är lyckliga barn? Olle är helt kolsvart om fötterna om kvällarna. Händerna är helt bruna och så hänger snoret som nummer 11 under näsan hela tiden. Dessutom har han skrubbsår och blåmärken på typ halva kroppen men det hör sommaren till antar jag. Vi skall inte tala om hur det ser ut inomhus. Jag är i vanliga fall väldigt ordningsam av mig... Eller hyggligt iallafall. Jag vill åtminstone ha det undanplockat med rätt saker på rätt plats.. Sen gör det inte så mycket om det är smutsigt på golvet. Ibland undrar jag om gräsmattan har börjat växa inomhus för det är f*n så det ser ut. In och ut med skor och blöta fötter med nyklippt gräs men ja. Det får vara lite dispens här under sommaren då.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0