Blodomloppet

 
Lag: Söderbyns gaseller
 
För längesedan så bestämde vi att vi skulle springa ett lopp innan det här året var slut. Jag, min syster Therese och pappa. Men, sen kom vi på att de vore ju roligt om man kunde anmäla sig som ett lag så vad passade inte bättre att min andra lillasyster Madde och henne Jonas som var hemma från Umeå just den här helgen kunde haka på.
 
Jag hade helt glömt bort det här loppet, jag frågade mamma för ett tag sedan om hon kunde vara barnvakt då Jonas skulle jobba så jag har ju vetat om det men så förra veckan kläcker Therese att det är ju blodomloppet - som idag! Jo, tjena! Det hade jag fetglömt så träna det har jag inte gjort. Dessutom så har det varit sjukt mycket att göra för oss de senaste veckorna så det har inte funnits möjlighet ändå. Så dåligt, jag vet!
 
Vi hade anmält oss till 5km - motionärsklass. Trodde aldrig jag skulle orka det men jag hade som mål att iallafall springa runt utan att behöva gå. När första skylten kom och det stod en kilometer höll jag på att smälla av. Shit, skulle det vara såhär jobbigt så var det ju bara att ge vika på en gång men såfan heller!! Nu hade jag bestämt mig för att springa. Tiden kunde spela kvitta för det var inte det viktiga.
 
Kilometerskyltarna ploppade upp med jämna mellanrum och vatusan, det gick ju faktiskt bra. Jag var anfådd men benen mådde hur bra som helst. Jag har annars en förmåga att få ut lite för hårt men fem kilometer går ju på ren vilja. När skylten kom där det stod fyra kilometer kom krafterna åter. Jag till och med ökade takten.
 
Målet syntes en bit bort och snart gick vi in på upploppet. Det var inte spikrakt men där ökade jag ordentligt och till och med sprang istället för att jogga. Heja mig!!
 
Jag gick in på 29.50. Alltså, under 30 minuter.  Det är inget att skryta med och det går att göra mycket bättre men fan så nöjd jag är. Guldstjärna till mig:) 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0