Barn uthyres!

 
 
 
 
Vissa dagar är då jävligare än andra! 
 
Idag har det varit krig här hemma. Det har varit sådant kaos och lille Olle har varit fullproppad med energi.
Det började med att barnen vaknade alldeles för tidigt. Iallafall för att Olle skall orka med en hel dag.
Han borde egentligen sova på dagen för att han blir betydligt lättare att ha att göra med men åandrasidan orkar inte jag vara uppe till 23 vareviga kväll. Iallafall inte med en energinivån som hela tiden är på topp. 
Därför så har vi valt att skippa middagsluren i den mån det går - bra eller dåligt får jag väl säga.
 
Jonas åkte till jobbet vid 14.00 och vi passade på att ta oss ut en god stund. Det är så skönt ute nu när det doftar lite höst och trots att det är relativt varmt så är det något helt annat. Det bara spritter i kroppen, åh så härligt!
Vi tog en runda i skogen och plockade lite hallon. Olle åt som bara den så vi fick inte med oss några hem! 
På vägen hem sen så började det. Då var Olle trött och han ville att jag skulle bära honom men si det gör jag inte och då var det ju inte bra! Han satte sig för att tjura och till slut så gick jag.. Nästan hemma fick han syn på en traktor och den var han tvungen att titta på hur länge som helst för det är ju det bästa han vet. Till slut så gick jag ännu en gång och han får världens bryt. Han är ju trött, det förstår jag oxå!
Väl hemma står vi och pratar lite med grannen och Olle gnager hela tiden, titta inte på Måns, han är min bebis! Gör inte så, jag vill inte, sluta, MAMMA kom då!!!
Men, in kom vi till slut och då var han Övertrött och det går över i någon form av ultraenergi.
 
 Lilla hunden skulle ligga i sin bur en stund.. Hur många 100 gånger tror ni hon blev utsläppt? Han rev ner sittdynorna till soffan och hoppade på dem säkert tio gånger. Han har rivit ut alla vinterkläder, han klättrar på bänkar, han försöker ga sig ut genom fönster, han hoppar på hundburen, han tar sönder sina leksaker, han springer på köksbordet, han slår sin lillebror och är allmänt stökig. Droppen var när han sopade till Måns med dammsugaren. Då förstår ni blev mamma Michaela jättearg. Kanske inte så bra för i samband med det så kissade han på sig vilket jag kände när jag skulle lyfta in honom på sitt rum. samtidigt som jag hade Måns på ena armen tog jag Olle i andra armen och så råkade jag ju gå in med Olle i bordet:( Ångest! Ja, men då satte jag ner Måns på golvet för att trösta Olle och då fick Måns tag på en blomkruka så det flög vatten och skit på hela golvet. 
 
Ja, ibland har man ju bara lust att gå och lägga sig och dra täcket över huvudet. 
 Sen spenderade vi resten av eftermiddagen åt att samarbeta iallafall och så blev det lite bättre. Jag är väldigt mån om att barnen skall få hjälpa till att göra saker hemma (typ laga mat, dammsuga, duka fram och ordna med tvätten)
Det funkar rätt bra och dessutom har jag koll på honom så han inte kan segla iväg förmycket. Kanske skall tillägga att jag inte gör det för att jag skall få det smidigare utan för att Olle skall känna att han oxå kan! 
Han blir så stolt och det är så roligt att se:)
 
Jag la barnen vid 19.30 ca och båda två stökade runt i sängen en stund. Men, på en sekund sen så somnade bägge samtidigt. Jag vaggade Måns på famnen och Olle skrek att jag skulle klappa honom. Jag hann fråga var han ville bli klappad men jag fick inget svar... Då går det fort!
Nu när dem sover så kan jag känna men åh, hur kunde jag någonsin vara arg på dig plutten? Hihi
 
Man skulle kanske tro att jag längtar tills dess att Olle börjar på dagis igen men,det gör jag faktiskt inte. Jag kan sakna lite av rutinerna vad gällande mat, nattning och så som det blir när det är dagis.
Hade det inte varit för att han tycker det är väldigt roligt så hade jag gärna haft honom hemma.
 
Jonas jobbar ännu en stund och vet ni vad det bästa är med det? Att jag kan lägga mig i sängen och göra precis ingenting utan att ha dåligt samvete. Gött!!


Kommentarer
Pertan

Det är roligt nästan jämt, men det kommer en tid när de synkar sina trix på två täten ;-)

Ha det gott!

2014-08-11 @ 21:22:01
URL: http://www.pertan.nu


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0