En onsdag mitt i livet

Började min morgon klockan 05.50 idag när Måns kände sig pigg och utvilad. Det var allt annat än vad jag gjorde vill jag lova.. Men, vad skall man göra? Det är bara att hoppa upp och se glad ut. Fast åandrasidan, man hinner men fruktansvärt mycket under en dag när man går upp så tidigt. Idag hann jag med alla måste. Och ting innan jag lämnade Olle på dagis och det betydde att jag kunde åka en sväng till Gränna och HDN innan det var dags att hämta Ollebus igen.
 
Idag har vi haft en bra dag här hemma. Ibland känner man på morgonen när man vaknar att dagen kommer att bli fullspäckad eller om den kommer gå som en dans. Det har lite med Olles uppvaknande att göra. Är han glad så blir det en bra dag men ibland kan han - som vi andra vakna på helt fel sida och det håller i sig hela dagen det vill jag lova.
 
Ikväll har Jonas och Pontus haft Pysselkväll hemma hos L&P. Helt übernördigt så därför Sammanstrålser jag, Linda och kidsen hemma hos oss och njöt av lugnet. NOT! Det är inte lungt när de stora kidsen kommer ihop men det gick Så bra det kunde gå. Idag hade vi bara ett glas vatten på golvet jämfört med förra veckans tre, vi behövde inte dammsuga upp ett helt paket vällingpulver från golvet som vi gjorde förra veckan och idag klarade vi oss utan slagsmål mellan Olle och Nils. Det var bara lilla Ea som fick sig ett par smällar. Pust och suck!
 
Jag försökte varva ner lite framför bonde söker fri tillsammans med kidsen och dem somnade alldeles lagom till Jonas ryckte i dörren och ville komma in. Måns sov vidare men det gjorde inte Olle. Han sover ni iallafall så det är ju bra!
 
Jag och Linda kände iallafall att vi snart är värda ett par glas vin och jojomensan... Det fick vi ihop till någon dag nästa vecka.
Kalaskul!
 
Kanske dags att nana kudden nu! Jag blev så obehagligt mätt innan så vi får väl se hur bra det går att sovA. Gjorde kålpudding till middag och det blev som vanligt svingott. Dessvärre åt jag inte bara en gång till middag utan även en gång ikväll. Puckat, jag vet! Särskilt idag när jag var 0.8kg från min matchvikt! Ja, alltså inte min vikt före barnen men mitt mål som jag har satt upp någon gång i framtiden:) 
 
Godnatt
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0