Sköna sommar

 
 
Som vanligt så är vi många som längtar till hösten nu men som vi alla vet: det går inte snabbare för att vi längtar utan den dagen kommer. Därför njuter vi som bara den nu när vädret är som det är.
 
Igår var vi en sväng på loppis på morgonen. Hittade i vanlig ordning en massa kul. Snart vet jag inte vart jag skall göra av alla grejer.. Typiskt! När vi kom hem packade vi ihop oss för att åka ut på sjön för att fiska och bada lite. Vi hade med så vi vi kunde grilla korv och annat mys oxå. Så härligt och vilket väder! Dock var det fruktansvärt varmt och det är svårt att ha med särskilt Måns för honom får man verkligen passa för solen. Men han låg under sitt parasoll och vissa stunder var han faktiskt nöjd:)
jag badade ade till och med och det var första frivilliga doppet för iår. Har ju badat i samband med vattenskidåk men då har jag ju varit tvungen. 
 
Idag har har vi haft det rätt lungt. Jag fick sovmorgon idag vilket var ruskigt skönt men egentligen är det bättre att gå upp tidigt för man både hinner med mer och jag vet i tusan om man känner sig så utvilad trots sovmorgon. Nu är det ju svårt att sova i övrigt för det är en aning varmt om nätterna.
jonas och Olle har åkt till Gränna för att byta bromsslangar på skruttbilen. Lite lättare där för i verkstaden finns en lift och meckandet underlättar därför avsevärt. Dessutom ville mormor att Olle skulle sova över och det var han inte ledsen för. Han har tjatat om det hela dagen verkligen:) jag och Måns är ju därför hemma ensamna. Riktigt gött en liten stund!
 
olle har verkligen varit ett yrväder här hemma de sista dagarna. Han är rätt elak mot hundarna och särskilt lilla tecna så dem kan man inte ens ha ihop. Ruskigt frustrerande och det spelar ingen roll vad jag gör för att allt man inte får göra, det skall Olle göra! De sista dagarna har jag varit riktigt uppgiven men så på kvällen när Olle skall gå och lägga sig ni vet.. Han är sådär ubermysig och vill kramas, säger att han älskar mig, -mamma klappa mig i håret och berättar om sin dag då undrar jag hur jag någonsin skulle kunna vara arg på honom. Sen ni vet när han ligger där och sover lång, smal, med håret åt alla håll och hans fortfarande knubbiga bebishänder.. åh, det är kärlek det.
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0