Dags för nya äventyr..

 
 
Äntligen en liten stund över och det är väl på tiden med ett nytt inlägg, eller hur? 
Jag skall väl egentligen inte säga att jag har tid över för dem sista veckorna har varit fullbokade minst sagt. 
Men, ibland får man bara släppa alla måsten och istället unna sig lite struntsaker.
 
Mycket har hunnit hända sedan jag skrev sist.
Älgjakten har gått av stapeln och trots att inte jag har fått skjuta så har det skjutits för Lycka. Hon har dessutom funkat helt okej och över förväntan denna hösten så det är toppen. Nog för att jag har jagat men då det är lite siochsådär med barnvakt just för tillfället så försöker vi dela lika, Jonas och jag. Så, om ni undrar varför jag sitter här och bloggar en lördag så är det för att det var Jonas tur idag. Dessutom så kan jag väl känna att den värsta hetsen kan lägga sig så kan jag gå ut och släppa i  lugnan ro sedan och kanske jaga lite kalv. Bara jag och hunden. Lilla Tecna hon växer som ogräs och är nästan lika stor som Lycka är.. Hon har självklart oxå varit med i skogen men hon har koppeltvång ett tag till.
 
Mamma har iallafall börjat med sina cellgifter och det har än så länge gått bra. Hon har bara hunnit få en omgång än så det är lång väg kvar. Men, hon är pigg och glad och det är skönt. Men, av den anledningen så kan hon inte ha barnen så mycket och det är helt förståeligt. Barnen är nästan alltid förkylda och det funkar inte så bra ihop. 
Skittråkigt men det får vara så. Allt annat blir mindre viktigt när man har sådana här saker omkring sig. 
 
Inte för att vi hade nog med grejer men i samma veva som mamma skulle opereras så valde en nära släkting att ta sitt liv. Helt fruktansvärt och minst sagt opassande. Ibland önskar man att man kunde vara barn igen.. 
Bara försvinna från allting jobbigt och bara göra roliga saker. 
 
Olle och Måns - De två huliganerna. 
Åh, tiden går så fort och vet ni vad, Måns kan gå. Han knatar på som om han aldrig gjort annat och det har gått fort. Han började för någon månad sedan med några staplande steg och bara på ett par dagar så väljer han att gå framför att krypa. Han är så medveten och duktig och vilket humör han har sen. Jisses va arg han kan bli om han inte får som han vill. Men, bra är väl det. Olle är i sin 3-års trots och jisses Amalia!! Jag hoppas att han är det iallafall för blir det värre än såhär så vet jag inte vart jag skall ta vägen. Han kan faktiskt vara omtänksam och snäll och han funderar väldigt mycket men just nu är alla dumma, han svär, skriker och slåss. Dessutom tar han ut sina aggressioner på alla andra och det är aldrig hans fel. Han kräver väldigt mycket energi och det är svårt att fördela tiden mellan barnen. Vi har börjat med att hitta på lite saker på tu man hand med barnen (ett barn) - inte alltid men ibland och det är fantastiskt. Det är jättekul både för barnen och en själv så mer sådant. Man skall inte alltid åka iväg för att aktivera sig för det är bra att gå hemma och leka med de vanliga, gamla leksakerna men Olle älskar verkligen att vara i skogen så det försöker vi med en hel del. Jag hade med mig barnen ut på rådjurspremiären tillexempel och vi släppte dreven. Ja, ni förstår ju hur det gick men vi var ju ute iallafall och det superbra.. Dessutom ett minne för Olle som han ofta pratar om. 
 
Men, nu till "Nya äventyr"
Jag har väl känt ett tag att det är dags för mig att byta jobb. Jag trivs på Fiskecenter och det är bra och jag älskar den där butiken men, samtidigt så händer det inte så mycket nytt och efter 6 1/2 år så kände jag att det kanske är dags att testa någonting annat. Så, därför sa jag upp mig för någon vecka sedan. Och vad skall jag göra nu kan man fråga sig men det har jag oxå ordnat. Nu blir det officiellt...
 
Jag skall börja jobba på HUNTING DOGS NATURE i Gränna! Det är dags att säga hejdå till ABU, Westin,Savagear, Härkila och Swedteam och säga hallå Chevalier istället! Detta är en jaktklädesbutik som såklart oxå har andra grejer men då främst tillbehör till hund. Det finns även en webbshop www.hdn.nu som man kan kika in på om man är nyfiken.
En ny utmaning med nytt sortiment och nya idéer. Det här ser vi fram mot men än ett litet tag så skall jag njuta av att vara mammaledig med allt vad det innebär. Sen skall jag kanske nämna att både HDN och Fiskecenter är ju aktuellt för min del än så länge trots att jag är hemma så är det någon som vill ha hjälp med det ena eller det andra - av jobbrelaterade ting så är jag nåbar som vanligt..
 
Rock n' roll 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0