En jobbig dag

Idag har vi haft en minst sagt knasig dag.
 
Utan att nämna mer om det så har vi nåtts av ett tufft besked idag. Så tråkigt och då det handlar om en väldigt betydelsefull människa för många personer så är det extra hårt.
Förutom det här är det en rad med jobbigheter som ligger och gnager. Förhoppningsvis får vi snart besked och dem hoppas vi på skall vara positiva. Vi hoppas inte bara - utan det skall dem!
 
Jag känner mig ofta väldigt stark och jag visar mig väldigt stark men som idag när allt kommer över en så har jag lust att bara gå undan och försvinna en liten stund. Bryta ihop och komma tillbaka men jag har inte riktigt hunnit med det. Ni vet - småsaker som hopar sig och till slut blir det lite mycket.
 
Jag har varit tillsammans med barnen i Gränna idag. Jag har haft lite ärenden, mamma har haft hand om barnen lite grann och trots att vi har haft en tuff dag så har den ändå kantats av lite ljusglimtar. Jag har lärt mig nya saker, jag har frossat i ämnen som gör mig glad, jag har haft två glada prinsar hela dagen och jag har umgåtts med människor som gör mig glad.
 
Nackdelen med att sätta sig i bilen på sena eftermiddagen är att barnen lätt somnar i bilen. Ja, det hade inte gjort något om det inte vore för att dem sen inte kan somna på kvällen! Måns är ju fortfarande så liten så han somnar i tid och otid så det är ingen fara. Men Olle!! Han somnade för ca 15 minuter sedan och iom det så försvann hela min kväll.
 
Jag hade egentligen inte planerat för att göra någonting ikväll men jag hade behövt att sätt mig ner och göra precis ingenting alls. Jag la barnen vid ca 20.30 så ni förstå hur mycket jag hunnit med ikväll. Egentligen brukar jag göra mig själv iordning (dagar som dessa) och lägga mig med barnen men idag kände jag att jag söver dem först och går ut med hundarna sen. Varken jag eller hundarna hade lust att gå ut i spöregnet men vad har man att välja på. Dessutom är jag jättehungrig men det finns ingenting att äta här hemma! Borde ha handlat för flera dagar sedan men nej, det har varit så mycket annat så jag har inte hunnit med. Det straffade sig nu! Tänk inte nu att jag inte har någon mat och mina barn får svälta för så är det inte! Jag bara saknar något smidigt att slänga ihop lite enkelt sådär.
 
Väckarklockan Måns vaknar snart för sitt första nattmål - borde sova innan dess! Dessutom vill han gå upp klockan 06.00. Känner redan nu att jag kommer vara trött men hey, det är bara att pallra sig upp! Sova får vi göra en annan gång.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0