Men fy va tidigt..

Vi vaknar ju förvisso rätt tidigt här hemma men de två sista mornarna har varit hemska. Igår hade Måns lite feber på natten (och så även idag) och det har nog gjort sitt till. Jonas har jobbat halvnatt både igår och inatt så han har missat första matningen, han har kommit hem ca 04.00 så då väcker han barnen. Samtidigt som det är tråkigt så vill jag ändå att han lägger sig med oss så han kan stå med hjälpande hand när det behövs. Inatt vaknade Måns första gången vid 00.00, redan innan jag somnat. Sen vaknade han vid 04.00 och Jonas gav honom lite mat. Sen bajsade han så det var bara att gå upp och byta. Sen var han vaken igen klockan 04.40 - somnade om, vaknade igen 05.30 och var mer eller mindre vaken tills vi gick upp en stund efter klockan 06.00. Likadant igårnatt! Egentligen uppskattar jag inte att gå upp så tidigt för dagarna blir så fruktansvärt långa, dessutom går jag och lägger mig alldeles för sent för att det skall funka.. Då kan man ju tycka att jag borde lägga mig tidigare men se, barnen är vakna rätt länge. Ungefär till klockan tio.. Iallafall de här sista kvällarna och den enda, ynka, lilla tid jag har för mig själv är precis när barnen somnat. Då måste jag plocka, gå ut med hundar och sådär... Ja, ni vet!! Tiden springer iväg. Jag läste faktiskt lite igår oxå men jag tyckte att jag var värd det. Jonas sov extra länge igår för att jag tänkte att jag kunde få några minuter med min bok under dagen, jo tjena!!! Jag hann säkert läsa 4-5 sidor!! Ibland kan man sakna de stunder då man bara kunde slänga sig på soffan i ett par minuter och göra absolut ingenting... Den tiden är förbi. Konstigt ändå att man klarar sig på så lite sömn som man faktiskt gör. När barnen vaknade idag så blev jag superlack för jag var så trött men nu när jag varit vaken en stund så är det inte så farligt längre.. Igår hade jag sådant oflyt vid nattningen oxå!! Olle hade inte sovit middag (vilket han inte alltid gör) och satt här och nästan nickade redan vid 18.00 men vi busade på och han höll sig i schack. Någon gång efter 19 så tyckte jag väl att vi kunde lägga oss och det gick ju bra tills Måns började åla och blev fullständigt jätteledsen i sängen. Alltså, jag ställde mig upp med Måns och Olle ballade ur för att jag inte kunde klappa honom på håret. Ja, ni förstår ju själva.. Sen började Tecna gnälla i sin bur, vilken hon låg i medans jag skulle natta barnen. Tror ni inte på fan att hon gnäller som aldrig förr och jo, det var bara att gå ner för efter en timme, två gnälliga barn och en gnällig hund så gav jag upp. Jag ger aldrig upp vid nattningen men igår var jag tvungen att ta tag i hunden en sväng... Sen var det bara att börja om och klockan var närmare 22 innan vi var färdiga. Ofta går nattningen rätt bra. Dessvärre är det rätt ofta någon hund buffar till, Tecna piper eller en moped kör förbi och det funkar inte här. Fan, vi bor på landet men här är det fullt liv hela tiden. Usch och fy så trött jag blir...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0