Bugg & mammamys

Idag har mamma varit på beök här i bygden för att hälsa på mig och kottarna. Det är snart dags för cellgifter för andra gången och då fick vi passa på att umgås lite innan och fylla på med ny energi. Hon blir ju extra känslig mot infektioner och kan bli allmänt dålig efter cellgifterna så nu är det inte lika lätt att bara svänga förbi och säga hej när man känner för det. Barnen är ju nästan alltid snoriga så vi får ta det lite varsamt. 
 
Håret börjar trilla av så idag tog hon steget och jag tillsammans med Olle rakade bort håret. Det kändes jättekonstigt men hon blev jättefin. Sådär fin som bara min mamma kan vara. Bara för att jag älskar henne sådär himla mycket.
 
Vi åt även hemmagjord pizza, sydde lite, pratade strunt och mös med barnen. Sådana dagar skulle man ha mer ofta. Senare sen kom även pappa förbi som var och lämnade en skogsmaskin i närheten samt att han lånade Lycka inför morgondagens jakt. Bella - jämthunden hos mor och far är halt så hon skall till farbror veterinär imorgon. Typiskt i älgjaktstider!
Vi har även hunnit träffa födelsedagsbarnet Linda, Ola och Tobbe så full rulle idag. Mycket trevligt!
 
Ikväll hade jag egentligen tänk sitta framför symaskinen och knåpa ihop några mössor till mamma men jag kom helt på andra tankar. Satt och läste på min mobil typ 19.15 att det var avslutning på buggen här i byn klockan 19.30. Jag har aldrig i mitt liv gått någon kurs men hade man lite kunskap så var man välkommen. Jag skall inte skryta med min kunskap för den är inte så hög men vatusan, jag tog chansen, sved om och körde dit och vet ni? HERREGUD VA ROLIGT!
Det var förvisso ingen nyhet men räkna med mig i fortsättningen!
 
(Åh, va lack jag blir.. Jag hade skrivit hur långt som helst men det försvann när jag skulle lägga in en bild. SUCK! Håll till godo)
 
 
En liten Måns på bild 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0