När jag ändå är igång..

Ja, nu när jag ändå har glöden igång så är det ju lika bra att fortsätta.
Har en liten Måns här hemma med hööög feber. Har det inte lugnat sig tills imorgon så måste han åka till doktorn för såhär kan vi inte ha det. Förutom att han har hög feber så är han även förkyld och riktigt dassig. Ingen annan i familjen har någon åkomma vad gällande förkylning så jag undrar jag vad det kan vara... Och vart han har fått det ifrån?! Min glade, pigge och aktive lille plutt:(.. Fast han är glad mellan varven när Olle leker med honom. Han är ju faktiskt rolig tycker Måns. 
 
Egentligen ville jag berätta en sak... Och vet ni vad?? Idag har jag beställt en ny vagn till Måns. Tjihoooo! Så rackarns nöjd är jag. Jag har gått och känner och klämt på denna vagn länge men inte kunnat bestämma mig. Vi köpte en ny vagn när Olle skulle komma till världen. En Emmaljunga citycross med både sitt och liggdel. Men nu det sista har jag känt att jag tycker den är lite stor och osmidig men samtidigt har jag tyckt väldigt mycket om den. Men, nu när Måns använder sittdel så kände jag att skall vi byta vagn så gör vi det nu. Innan han börjar sitta i sittdelen och sagt och gjort. La ut den på blocket och den var faktiskt inte jättelätt såld men nu, nu har den lämnat vårat hem. Det var skitjobbigt faktiskt och vad snackar vi om? En vanlig vagn! Men ändå, vi har ju så många och fina minnen ihop.. Men, för ett tag sedan fick jag upp ögonen för den här vagnen som nu skall flytta till oss. En Emmaljunga Viking. Egentligen inte en vagn som har tilltalat mig försen på senare tid. Det är väl kanske inte den mest optimala vagnen för jaktstigar och liknande men det skall nog gå bra!! 
 
Nya vagnen:
 
Bild hämtad från http://babycare.bcare.co.uk/shop/emmaljunga/2959-emmaljunga-viking-single-black.html
 
 
Och såhär såg våran citycross ut..
 
 
Min sambo tycker att det är onödigt att byta vagn vilket jag till viss del kan hålla med om men lite kul är det ju faktiskt:) och dessutom så är detta bara min andra vagn, bortsett från Olles sulky Emmaljunga scooter 2.0 (som han aldrig åker i). Det här är ju inget jämfört med en del andra som byter vagnar lika ofta dom jag byter underkläder ungefär. Jag ör nöjd och det är det som räknas!
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0