Mors dag, Omberg och dop

 
 
I skrivande stund ligger Måns jämte mig och pratar, sprattlar, rullar runt och flyttar sig närmare och närmare mig hur många gånger jag än flyttar på honom. Skall inte små barn sova vid den här tiden? 
 
Den här helgen har varit fullspäckad med aktiviteter från morgon till kväll. 
 
I lördags, igår alltså så var vi på dop för Linnéa i Hakarps kyrka. Det gick bra. Dem var jättefina och barnen skötte sig. Olle stod kvar på våran bänk-rad under hela ceremonin så vi var mer än nöjda. Tacka vet jag GODIS. Jag är en dålig mamma, jag vet men ibland möste man få köpa sig ett par sekunder av frihet. Efter dopet var vi hemma hos Pontus & Linda som hade dukat med goda frallor och massor av kakor. Tack för vi fick dela denna dag med er. Det var verkligen jättemysigt.
Senare på kvällen åkte vi hem till O,C,N och T för att fira Theo som fyllde fem hela bast igår. Stora killen!!
Oxå en jättetrevlig tillställning med god mat och trevligt umgänge. 
 
 
 
 
Ni kan ju förstå att dessa pojkar hade fullt upp.
 
Idag har vi firat mors dag och det gjorde vi på Omberg. Jag förresten är ju oxå mamma nu för tiden och blev ju såklart uppvaktad på morgonkvisten. Mina fina pojkar hade köpt ett presentkort till mamma på H&M. Tackar!!
 Efter lunch åkte vi till Gränna för att möta upp mamma, pappa och lillasyster Nisse. Vi hade bestämt att åka till Omberg för att äta picknick och mysa i bokskogen. Det är ju så fantastiskt vackert och jag kan inte förstå att vi inte åker dit mer ofta. Det är både nära och så gudomligt fint. 
Vi var vid stranden till en början och strosade runt lite. Sen åkte vi vidare för att äta picknick och en rejäl sådan. Bara för att nämna några ting så åt vi rökt fisk, kyckling, hemmagjord potatissallad, vitlöksbröd, tomater, snacks och massor därtill. Det var så gott! Bästa mamma som stod för det kalaset:)
 
På vägen hem åkte vi genom skogen för att kolla till så våra små grisar hade det bra. Jag passade även på att plocka mig lite liljekonvaljer. Egentligen hade jag tänkt plocka en bukett till mamma idag då det är hennes favoritblomma men det lyckades vi inte med. Jag hittar ju inga här i bygden. Det är annat hemma där men vet precis vart man kan gå för att hämta dem. Dem doftar så ljuvligt.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0