Jaktstig Järsnäs

 
 
vi hade en riktigt tuff natt här hemma. Måns med en feber som var skyhög, vällingkräk överallt och massor av gråt. stackars lille pojk. Vi kan dock glädjas åt att den här dagen har varit den bästa sen i onsdags så nu håller vi tummarna för att junior blir frisk. Dessvärre börjar Olle bli dålig så vi får se vart det tar vägen. Det är precis lika synd om Olle när han är sjuk men till skillnad från Måns så kan han till viss del prata för sig och det underlättar ju lite..
Håller tummarna för att dessa baciller försvinner från vårat hem snart.
 
Idag har det varit jaktstig i bygden. Jag gick runt utom tävlan då jag är medlem i klubben.. Men, lillasyster, kompis S och S pappa S gick runt ett varv... Hm, blev många S där.
Jag förstår inte vad fan problemet är.. Jag har förvisso inte skjutit med hagel på rätt många år förutom förra helgen men att det skall vara så svårt. Förra helgen började jag bra och slutade sämre medans jag idag började dåligt och slutade bättre... Dock långt från bra. Ja, det är inget att diskutera det är bara att träna mer helt enkelt!!
Jag tror att vi var nöjda över att få träffas och ha ett par trevliga timmar ihop iallafall. Det är ju alltid något. 
 
Ikväll har vi har lite pyssel och plock-afton. Jonas håller på att göra ett gevär till Olle.. Det har han nog hållt på med ett år men idag!!!!! Idag blev den nästan helt färdig. Det konstiga med min sambo är att han gör allting för mycket. Hela dagen igår (innan jobbet) så höll han på. Såfort vi kom hem idag så började han hålla på och samtidigt så glömmer han absolut allting annat. Jag skall bara och jag skall bara.... är det typiskt manligt eller? Vi höll på att hungra ihjäl här hemma innan han var färdig med sitt skall bara!! Dessutom skulle vi lägga oss tidigt idag men 
gissa vad han gör? jag hör nog allt hur det smäller och bonkar nerifrån. Men vet ni, jag älskar honom ändå:) 
 
Åh, måste förresten berätta att Måns håller på att få sina första, två, små tänder. Kanske därför han varit sjuk.. Dock ovanligt att vara såhär fruktansvärt sjuk men.. Vad hände med min lille bebis som nyss låg stilla i min famn och sov hela dagarna? Åh, tiden går så ruskigt fort.
 
 
 
Blaser R8 (OBS! Straightpull) 
Förstår ni att Jonas är nöjd? Som han pysslat med denna.. Nu saknas bara rem, fodral och en orange plugg i fram sen kör det. Skall kanske tillägga att detta är ju ingen leksak Som ligger framme till fritt förfogande. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0