Jag föll för valpögonen..

 
 
 
 
Ja, vad tror ni?? Att det var lätt att säga nej till de där små valpögonen eller?
Jag hade verkligen stålsatt mig inför besöket hos C för jag visste att jag inte skulle ha en hund just nu. Vad tror ni händer? Jo, av en ren slump fanns helt plötsligt en otingad hund. Av olika skäl var det en person som precis hade fått tacka nej och vad händer? Det är rätt typisk. Han släppte ut tre tikar till O&C så dem kunde få välja. Mina ögon föll direkt åt en liten krabat... Så pass så jag till och med glömde att kolla på dem andra. Hon föll mig i smaken och hon skall bli våran.
 
När jag köpte Lycka så hade jag två tikar att välja mellan. En var mörk och en var lite ljusare. Jag var helinne på att ha en mörk jämthund. Den andra, ljusa tiken var mycket mer intresserad av mig men så hände det sig som så att en katt sprang förbi varpå den mörka hunden följde efter och hade ståndskall på den i ett träd. Henne bara skulle jag ha och så blev det.
 
Skillnaden den här gången är att tiken är rätt liten, ljus och rätt olik sina kullsyskon. Men, vad gör det. Jag fastnade för henne och hon skall bli vår. Jag kanske skall säga att VI fastnade för henne för denna gången är det inte bara mitt val utan vårat gemensamma beslut såklart. Jag tror dock stenhårt på denna hunden och man skall följa sin magkänsla. Det känns mest rätt!
 
 
Här är hon Fredmarkens Tecna
efter. Ventis Acke -  Fotingens Raija
 
 
Vet et inte hur många gånger jag har lagt in denna bilden på Lycka men jag tycker den är så fin.
 
 
 
 
 


Kommentarer
Pertan

Jaag visste det, kul!

Svar: Jag med! Kunde bara inte erkänna det!
Michaela

2014-05-26 @ 05:01:31
URL: http://pertan.nu


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0