Fan va jag är dum..

 
 
Åhhh!! Idag förstår ni.. Idag har vi varit med våra kompisar C&O och kollat på deras blivande jämthundsvalp. Åh herre jisses så gudomligt söta. Hur kan jag vara så dum att jag åker och kollar på mina drömmars valp när jag egentligen inte skall ha någon. Åh, nu kommer jag drömma om söta, små & ulliga dunbollar en lång tid framöver.
 
Vi har pratat i flera år om att skaffa en till jämthund och det finns mycket som talar för och det finns mycket som talar mot. Lycka, som förövrigt fyller 6 bast på onsdag hon är ju världens mest lugna hund. Hon har kissat inne två gånger i sitt liv. Hon lyder och är en perfekt familjehund men det är oxå det hon är... Som jag nämt många gånger tidigare så har hon ju sin epilepsi och det har ju satt sina spår i jakten... Hon är ju fortfarande med och jagar, hon hittar älg till 90% men hon ställer dem inte ordentligt Och det skenar något Gud så förbannat. Skall tillägga att innan hon blev sjuk så var hon riktigt lovande och vi sköt rätt många älgar för henne i början. Vi har skjutit för henne sen hon blev sjuk också! Två i höst! Men två älgar, det är inte godkänt med tanke på antalet timmar i skogen. Tilläggas skall oxå att innan vi såg henne ha ett anfall första gången så utspelade sig följande händelse. Hon stod och hade ett jättebra ståndskall. Hon tystnade och var tyst en längre stund.. Ja, inget konstigt förutom att hon kom krypandes mot mig och satte sig vid bilen. Alltså, första gången med ett anfall och det verkar ha satt sina spår.
 
För två år sedan kom jämthunden Bella till familjen. Bella bor hos mamma och pappa men är ju en hund som vi står till vårat förfogande precis lika mycket som Lycka gör för dem. 
 
Iallafall, nog pratat om dessa söta, små, underbara & übergulliga små älgdräpare.
 
 


Kommentarer
Pertan

Titta en gång till, då vet du om det minskar eller ökar ;) brorsan har bara 3 jämtar så han har varit och valt valp. Är Lycka en trevlig familjeband så funkar det bra, men för att kalla sig jägare måste man ha en jakthund, minst två, tre är bättre och så nån på tillväxt.

Svar: Men tittar jag en gång till så vet jag ju hur det blir...Jag känner väl lite att vi - om vi räknar samman hundstallet så finns det två jämtar, två wachtlar och en drever... Men visst behöver man en till?
Michaela

2014-05-20 @ 08:35:35
URL: http://pertan.nu
Pertan

Absolut en till, titta kan man göra :)

2014-05-20 @ 17:01:57
URL: http://pertan.nu


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0