After work

Vet ni vad jag skall göra idag? Någonting som jag aldrig har gjort innan! Jag skall gå på after work:) tyckte att det var läge såhär vid 26 års ålder att testa någonting nytt. Även träffa mina vänner lite mer ofta samt få lite egentid. Spännande!
 
Bacillerna har vandrat vidare här i huset och nu när Måns är frisk så har Olle trillat dit istället. Han hade feber redan i måndags-kväll och idag kvalade han in på 39,2! Jag är dock väldigt facinerad över hur pigg och full av energi man kan vara trots feber. Just nu sover han och det kanske inte är så konstigt när man går upp vid strax efter 06.00 på morgonen. Jag hade oxå gärna tagit en tupplur men i vanlig ordning vaknar Måns såfort Olle har somnat så det blev inget med det. 
 
Igår var vi i Gränna en sväng och hälsade på mamma och pappa. Inte varit där sen i påskas! Försvisso har vi ju träffats ändå men det är ändå skönt att komma hem ibland. Jag var även och hälsade på min farmor och sväng tillsammans med barnen. Hon ser nästan ingenting men sköter allt själv ändå. Jag förstår inte hur hon klarar det. Det märks ju att hon ser sämre för hon missar ju en del men herregud, laga mat, hälla upp kaffe, välja kläder. Ja, you name it! Farfar ligger på sjukhus för tillfället så honom får vi hälsa på när han kommer hem igen! 
 
Som vanligt när vi är i Gränna har vi oftast behov av ett besök i verkstaden och så även igår. Nu mera finns en bill-lift att tillgå och allting blev helt plötsligt mycket smidigare:) Jag besiktigade våran V70 häromdagen och det gick bra förutom att två av fästena som håller upp avgassystemet hade vibrerat sönder. Lika bra att åtgärda det snabbt innan man tappar hela skiten. För det kan ha hänt förr.. Fast på en annan bil, på motorvägen:/ hm!! Iallafall, min farbror Jörgen fick stå för den tjänsten. Jag har faktiskt svetsat ett par gånger men inte med sådan svets och inte på så viktiga grejer så det var bättre att lämna bort det till någon mer kunnig och det blev toppen! Jag stod för underhållspratet och det är ju alltid något. 
 
Hepp, nu skall jag försöka väcka det lilla livet här så vi får i oss lite lunch. Det är nog bäst att fjäska med någon form av pasta så att han får i sig någonting i fast form.
 
 
Olle på ikea-lunch häromdagen:)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0