Sommarlov

 
 
I tisdags var vi och lämnade Olle på ett mini-sommarlov hos sin mormor och morfar i Gränna. 
Skönt för honom att komma iväg lite för sig själv och skönt för oss att bara få vara lite. Jag har gråtit flera gånger sen vi lämnade honom men han har haft det kalaskul och det är ju huvudsaken. 
 
Igår på morgonen hade han först tagit sovmorgon till 09.15!! Varför händer aldrig det hemma? Sen hade han slängt i sig frukost för att åka och jobba med morfar. Han ville inte ens äta välling och då förstår ni, då har har han haft annat att tänka på för välling är ett väldigt förekommande ord här hos oss! Han och morfar åkte till skogen och körde skogsmaskin ett par timmar. Förstår ni att han var lycklig eller? Jag försökte prata med honom i telefon men han hann inte ens prata för att han var så upptagen. Dem har även varit på badstranden och lekt med mina kusiner, som oxå är i Olles ålder och lite äldre. Ja, han har haft fullt upp och varit riktigt glad och nöjd hela tiden. Åh, jag blir så lycklig. Bäst av allt är att han kommer hem om tjugo minuter. Åh, vad jag längtar!
 
Jag hade planer på att försöka hinna med massor av saker medans han var iväg men nej, inte då! Vi har mest myst med Måns, solat, hoppat studsmatta, fiskat och gjort roliga grejer. Igårkväll var vi först och sköt och efter skyttet var S & T med hem en sväng.. Vi åt middag först vid 23.30 så vi har haft fullt upp. Nu när Olle kommer hem så kommer  vi överraska honom med Måns och Olles nya sandlåda som vi ordnat ihop medan han har varit borta. Vi har även köpt en sådandär liten gräsklippare i plast till honom för det tycker han är jättekul av någon anledning. 
 
Har försökt att städa och baka lite idag. Allt för det skall vara fint inför morgondagen och att det skall lukta gott här hemma när junior kommer. Klart vi måste fika lite! 
 


Kommentarer
Boel Sandström

Härligt för alla parter med lite egentid! Ha en trevlig midsommar så ses vi på lördag på Twin City! Kram

2014-06-19 @ 21:30:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0