Skönt att sträcka ut

 
 
Äntligen är dagens bästa position intagen. Ryggläge i sägen, oj så gott! 
Idag har jag varit en sväng på mitt jobb. Inte för att jobba men pyssla och dona men ordna med lite saker som jag vill ha ordning på. Nackdelen med att jobba som jag normalt gör är ju de fruktansvärt tråkiga tiderna. 10-18!! Man hinner aldrig göra någonting vettigt, varken på morgonen eller på kvällen. Uselt verkligen! Hade hellre börjat tidigt och slutat tidigt. Som idag när jag var inne en sväng så åkte jag inte hem försen strax efter 18. Problemet är ju bara då att dagar som denna då Olle inte sover middag så hinner inte jag mer än att säga hej till honom för att sen gå och lägga honom direkt. Tråkigt:( 
Tur att det dröjer ett tag till innan jag börjar jobba för det där är jag inte beredd på än. 
 
Vill berätta om hur duktig Olle blivit på att prata. Vi läser ju väldigt ofta böckerna om Max. Ni vet Max potta och Max balja.. Han kan berätta för mig vad som kommer hända på nästa blad. Har man läst den för många gånger då eller? Olle väljer alltid bok själv men oftast är det Max som gäller! Nu det sista har han gått från att säga Mask till Maxsssssss, så charmigt. Han har även gått från att kalla pappa J Nascha till Nodas. Han heter ju Jonas så nu är det inte långt kvar. Han kallar även mig för Mickis emellanåt. Ni skall bara höra allt tjat om traktor, fallfylling (fyrhjuling), klippgräs, soksmaskin och gävskopa. Åhh, han är så roliga att lyssna på.
 
Måns är väldigt inne på att försöka krypa för tillfället. Han ligger och putar med rumpan men kommer mer framåt än bakåt av konstig anledning. Han har dessutom lyckats trilla ner från våran säng två nätter på raken. Vi har en hög säng dessutom men lyckligtvis har det gått bra. Första natten, eller morgonen så hade jonas gått upp för att åka till jobbet och han lyckades kravla sig ner trots säkerhetszon i form av täcke. Dock han jag få upp honom innan har började skrika. Inatt var inte Jonas hemma och jag hade byggt upp med två täcken och flera kuddar men ändå lyckades han trilla ner. Han låg dessutom jämte Jonas nattduksbor.. Mellan väggen och bordet. Hmm!! Tror ni jag känner mig dålig eller? Inga märken, rodnader eller konstigheter så det var skönt. Han ligger oftast i våran säng för att han fortfarande äter två gånger men den tiden är förbi. Nu skall han ligga i sin spjälsäng! 
 
Tänkte jag skulle köra en vecka med lite jaktblogg här framöver.. Det är ju så lätt att det spårar in på annat så som barn och sådant ni vet men tänkte återgå lite till bloggens Mening i begynnelsen...Våra dagar består ju mycket av tankar och prat därikring. Det kommer nya saker, folk kommer på nya idéer. Likaså fisket, det finns ju hur mycket som helst att skriva om.. Men, en annan dag! 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0