Nej, en strumpa!

 
Fullspäckad dag på schemat. Började med en tur till BVC med Måns. Han hade vuxit som bara den och han var jätteduktig tyckte dem. Läkarkontroll var vi på så då får dem ju igenom kroppen lite mer än vad dem gör på vanliga kontroller. Hon var iallafall jättenöjd och sa efter besöket att jag skulle vara oerhört stolt över en sådan fin, duktig och charmig pojke:) Blir man lycklig då eller:) 
 
Efter BVC åkte jag hem, åt lite mat för att sedan åka till Nässjö för att lämna J och sen hem igen.
 
Torkade bara ett par schyssta spyor i bilen och sen bar det av än en gång. Men det där med att torka spyor gjorde jag gladeligen idag kan jag säga. Fröken T här hemma hade hittat en strumpa som visst smakade väldigt gott trots att den var nytvättad. Hade ont i magen där en stund kan jag säga men jag kände mig rätt lycklig när tån, alltså biten som fattades på strumpan kom upp igen. Pheeww!!
 
Kan ju passa på att berätta att veterinären ringde idag. Lycka var ju där i fredags och redan idag hade dem fått svar på hennes prover. Det såg iallafall bra ut och hon svarade fortfarande på sin medicin. Men, med tanke på att hon har visat en försämring så bestämde vi att dosen skulle ökas från en och en fjärdedel till en och en halv två ggr/dag. Känns mycket bättre för det där med att få till en fjärdedel är inte det lättaste.. Det finns inga skåror i medicinen och i pillerdelaren går det bara göra halvor. Medicinen är stark för att vara så liten så det kan diffa rätt mycket från den ena givan till den andra trots att jag är noga med fjärdedelarna.
 
Nu i eftermiddag/kväll har vi iallafall varit hos mamma och pappa i Gränna. Mamma fyller 46 år idag, dagen till ära och det var ju såklart tvunget att firas. Förutom köpta presenter så hade jag spraymålat en liten sten som Olle skulle måla lite fint på., ja, det gick ju sådär men han försökte iallafall och sen slog han in den själv. Det roliga var att när han gav den så berättade han att det var en sten som han hade målat. Han förstår ni, det går inte berätta hemligheter för honom längre:) Vi åt lite mat, fikade och hade det allmänt trevligt. Det blir dock lite stimmigt med fem hundar och två barn som alla lever leker och har sig men det går det oxå:)
 
Mamma var hos veterinären med deras wachtel idag. Hon är fyra år och så fruktansvärt überallergisk mot i princip allting. Hon är en värdelös jakthund förutom att hon möjligen kan skvätta iväg ett par rådjur här och där men inte mer än så. Förmodligen har hon inte ro att jaga då hon har jättekli på hela kroppen. Detta har ju då behandlats med sprutor, mediciner, tabletter och ja you name it.. Nu fick hon ny medicin och hon skulle bli markant bättre inom 10 dagar annars så finns det ingenting att göra. Vi får väl se men nu när det väl kommer till så är det såklart lite sorgligt 
 
Mycket hund här nu!!! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0