Midsommar och blodvite

... Fast som tur är så har rubriken två olika innehåll. 
I fredags - på midsommarafton var vi tillsammans med mina föräldrar hemma hos Ola, Camilla och barnen. Även Tobbe var med över lunchen. Vi åt såklart sill & potatis med alla dess tillbehör och grejer. Supersmarrigt!! Vi dansade även runt midsommarstången i Långsbo, grillade och hade det supertrevligt.. Vi var hemma någon gång efter tolv så vi höll i ordentligt men Jesus så trött man blir av all mat och hålligång. Barnen sov iallafall till 08.00 dagen därpå så det är väl inget att klaga över. Jag har aldrig varit den som kunnat sova länge på morgonen försen jag fick barn. Jag är så trött verkligen och ögonen kan knappt vara öppna. Hm, kanske blir bättre??!
 
Igår var vi i Jönköping på eftermiddagen och åt på resturang tillsammans med Jonas familj. Trevligt!! En av hans systrar bor i Norge och var hemma på besök och då är det kul om alla kan komma ihop för lite umgänge. senare på kvällen var familjen H/S hos oss och vi åt varma mackor och godis. Tror de flesta låg och sov i soffan tillslut, kul! Verkligen! Hehe
 
Idag har vi varit på lite loppisar. Tanken var att gå på en loppis men det blev två! Jag tycker det är så himla roligt men just nu har jag lite svårt för att husera alla grejer jag har. För litet hus helt enkelt! Får väl ändra på det vad det lider.
Lille Månd välte på näsan idag oxå och det var där blodet kom in i bilden. Lille stackare:( Han satt på golvet och trillade framlänges.. Ni förstår ju hur det gick. Näseblod! Han är dessutom röd på både näsa och panna. Det botade vi dock rätt snart med både kärlek och en majskrok:)
 
 
Vi har ju haft lite projekt här hemma under semestern. Först har vi målat om vårat köksbord. Vitt såklart men tyvärr lite för vitt.. Vi köpte det här bordet av Jonas bror när vi skulle flytta hit, där vi bor idag. Problemet med bordet är bara att det ligger svarta stenskivor vid varje plats.. Inte snyggt! DeT blev ju inte bättre att vi målade det vitt heller. Vitt bord med svarta stenskivor?? Hejhej, välkommen tillbaka du ljuva 90-tal. Nu har vi bestämt oss för att lägga träplankor på istället. Vi skall försöka komma iväg och kolla på lite imorgon kanske. Ett nedfallet hus med grånade plankor som vi fått lov att ta om det är så att det skulle passa. Jo, jag tackar ja! vi har egentligen bestämt osS för att köpa ett nytt bord men inte försen vi flyttaR. Hehe, så tänker vi med alla möbler ungefär. Dumt, jag vet!
 
HämtAde förövrigt ett soffbord hos en fan häromdagen som städade Och rensade lite hemma. Hon skänkte det. Jag känner mig snål dom bara den men jag tar det hellre än att hon skall slänga det på tippen. Dessutom skulle jag ändå åka förbi så det fick hänga med hem. Passade mig perfekt om än att det kanske är aningen för högt... Hm, vi får se hur vi nöjer oss med det. Hämtade även en sekretär häromdagen.. Åh, den kommer bli så fin när den är färdig. Egentligen är den lite för modern för min smak men lite färg, bondromantiska knoppar och en fin tapet skall nog göra susen.
 
Har ni något ni skall slänga så säg till mig först, jag vill ha! Inte nytt kraffs och inget från ikea men resten kan jag vara intresserad av.
 
Olle i bebisbrillor!
Gladfisen med näseblod
Midsommar
 
Återbruka mera!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0