Jag & Olle = Osams

 
Idag var det dags för Olle att gå på dagis igen efter ett par dagars vila. Jag han åka in till stan tillsammans med C för våran veckohandling på Ica maxi. Skönt att ha det gjort och skönt att göra det med bara ett barn.
I måndags när Olle skulle vara hemma från dagis tänkte jag att det här blir ju en dag som kommer gå i ett men där hade jag fel. Han var så snäll, mysig och go.. så som bara Olle kan. Nog för jag fick säga till honom men vi har verkligen haft det jättekul tillsammans och han har till och med lyssnat när jag sagt till honom.
Idag åandrasidan har det varit andra helt andra bullar.
Jag har varit så fruktansvärt arg här hemma så ni förstår inte. Först och främst när han kom hem från dagis så var han jättetrött men sova det ville han ju absolut inte. Fine, var vaken då tyckte jag..
Men han har hela tiden varit på hundarna och jagat dem och haft sig precis hela dagen. Han slår sin lillebror, tar saker och gömmer, låser mig ute när jag kissar hunden och ja, you name it. Droppen kom när han kastade en fotpall (sån som man har vid handfatet på toaletten) i ansiktet på mig. Då gick jag verkligen i taket och jisses!! Då åkte han in på sitt rum och där fick han ligga. Sen hörde han att pappa kom hem och då ville han gå till honom istället för han är ju snällare än mamma.. Det var bara att bryta ihop och komma igen.
Han blir något att tampas med den plutten. Ljusglimten hela tiden är ju att han kan vara så snäll och lydig mellan varven. Det kanske skall tilläggas att han är det minst lika ofta som han är olydig men det tar på mitt psyke.
 
Jag är ju en människa som kan gå igång väldigt lätt och bli fruktansvärt arg men det gäller inte barnen för där har jag tålamod så in i norden. Jag bara vägrar att ge mig. Olle somnade iallafall klockan 19.00 vilket är tidigare än vanligt så nog var han trött alltid... Vi får väl se hur länge det varar, han kommer nog intassande till oss vad det lider. Som varje natt:) Det är konstigt vad man kan ändra sig. När jag träffade Jonas kunde jag inte ens sova under samma täcke som honom och inte heller på samma sida men nu, nu är det annat! Nu kan jag till och med sova med huvudet på nattduksbordet. Det gör jag kanske inte jätteofta men barnen ligger alltid i våran säng på morgonen. Måns vet jag hur han kommer dit för honom både lyfter jag över och matar men Olle, honom hör jag sällan. Han måste nästan gå i sömnen för han har då somnat om innan han lägger huvudet på kudden iallafall. 
 
Hehe, jag såg av en slump att jag hade haft ca 400 besökare på min blogg igår. Lite mer än vanligt! Beror det på min bristiga, bleka hud eller var det mina söta barn ni ville kolla på? Hehe
 
Just det, jag skrev ju att jag skulle blogga lite om helgens bröllop. Nu funkar datorn ibland så det går att redigera bilder men det blev ca 2000 st så det lär dröja ett tag till. Dessutom så får brudparet titta först! Men, lägger upp en mig och lillasyster Nisse!
 
Jaha, eller Nisse du kanske ville att jag skulle lägga upp den där tros-chock-bilden istället?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0