Familjen semesterlirare

 
 
 
 
 
 
Så var den där efterlängtade dagen äntligen här. Olle har sommarlov från dagis, Jonas har semester från jobbet och jag, jag är som vanligt mammaledig:)
Fruktansvärt skönt att att kunna umgås lite i lugn och ro och bara hitta på mysiga saker tillsammans. 
Vi håller oss relativt hemma denna sommaren. Vi har lite endagstrippar planerade men inte mer än så. Rätt skönt att inte ha några måsten och skönt att bara vara hemma och vara helt enkelt. Vi skall väl försöka fiska lite. Vi bor 30 sekunder från vattnet så det kanske vi borde ta till vara på lite mer.
 
Ikväll är Jonas iväg på nöje, med all rätt för det är han värd - men jisses så tråkigt det är att gå hemma själv hela dagarna - och sen på kvällen oxå. Men den stora fördelen är att jag kan gå och lägga mig samtidigt som barnen utan att ha något som helst dåligt samvete för det. 
 
Idag somnade Olle förvisso redan klockan 19.00 men så har han inte sovit middag idag heller. Måns håller på att knoppa in han oxå och sen får vi väl se hur lång tid det tar innan jag somnar. Brukar kunna sysselsätta mig med ipaden så vi får se.. Olle har förövrigt varit jättemysig och skötsam idag. Vi har lagat mat tillsammans, bakat tårta och haft det kalas. Fler sådana dagar till oss tack! Bästa idag var när vi satt i soffan en stund och Olle skulle luta sig mot mitt ben och skriker aj. Vad är det undrade jag men inte mer med det och så lutar han sig igen och skriker aj. Men vad är det Olle undrade jag och han säger mammas ben ont!!! Hehe, jag hade väldigt tunna byxor på mig och kanske inte rakat benen på ett tag. Han tyckte det var väldigt sticksigt! Stackarn:(
 
 
Trött? Nej, inte jag!
 
 
Tårta dagen till ära - Barnvänlig sådan
 
 
 
Kålpudding till middag - mums!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0