Bruna ben och strålande sol

Det där med strålande sol stämmer in här i Sund idag för jisses vilket kalasväder det har varit. Men, det där med bruna ben stämmer inte in på mig iallafall för är det någonting som jag aldrig har varit så är det brun. Det lixom biter inte på mig men röd däremot det blir jag och så oxå idag..
 
Egentligen hade jag velat skriva om lördagens händelse. Vi var på bröllop för min moster och hennes Carl-Johan. Jag vill gärna lägga upp lite bilder oxå men den stationära datorn mår inte så bra så det får vänta ett par dagar till.
 
Idag har Olle fått vara hemma från dagis. Han och Måns oxå för den delen är supersnoriga och Olle han kräks så snart han får i sig något som blir lite slemmigt. Det är ju inte roligt egentligen men han kan knappt se sitt eget bajs innan han klöks - han kan än mindre se hundens bajs eller Måns bajs. Hihi! Stackarn:(
Nog för att han varit snorig men det är ju knappast så att allmäntillståndet blir sämre på något vis. Pheeew!!! 
Idag har det faktiskt gått över förväntan men man kan verkligen inte kolla bort i två sekunder alltså.
 
I tre år har jag tänkt måla om mitt köksbord men det har lixom aldrig blivit av men idag förstår ni!! Idag tog jag tag i projektet och jag spenderade en sväng nu på eftermiddagen med att slipa ner bordet. Jag hade maskin men det var ju skittungt..ja, bra blev det iallafall. Det skall såklart bli vitt till slut:) 
Får se vilken dag det kan tänkas bli av.. Har förresten, mellan varven idag försökt kolla på det här med studsmattor. Ja, jag vet att det kan vara farligt och jag vet att jag är lite efter alla andra men nu är det äntligen dags! En av de stora fördelarna med att ha barn, man får köpa saker som man själv tycker är roligt! 
Det viktigaste med studsmattan är att den är säker - eller så säker den kan bli men oxå att den är tillräckligt stor för oss att göra volter på. Skall det vara så skall det va ordentligt. okej, kanske inte helt och fullt för den jag vill köpa har jag absolut inte råd men men vi skall köpa några storlekar större än den minsta har vi kommit fram till iallafall. Vi får se när det blir av men skulle passa perfekt här till veckans slut då Olle får sommarlov från dagis:) 
 
 
Systrarna Fridell i sin trio. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0