Äntligen en studsmatta

 
 
Helgen har gått i rasande tempo och vi har haft mycket att göra i vanlig ordning. 
I lördags var Olle på sitt första kalas. Grannen Ida fyllde tre år och det var livat. Det var inte så många barn men jisses, dem som var hade fått i sig ett och annat sockerkorn. Det räckte gott och väl med den barnaskaran och roligt, det hade dem! 
Igår var vi och köpte denna efterlängtade studsmattan. Det gick fort att få ihop den dessutom så det var ett plus. Olle tycker att den är kalasrolig... Jag oxå:) jag har dock haft lite ont i huvudet så jag har inte kunnat hoppa ordentligt men den står ju kvar. Jisses vilket träningspass det är att studsa runt. Kanske kan bidraga till min viktnedgång om jag hoppar lite konsekvent under sommarn. Slå två flugor i en smäll!! 
 
Idag har vi varit och hämtat ett av mina sommarprojekt... Nämligen en sekretär som en dam skänkte bort. Tänkte måla om den, kanske tapetsera lite, byta knoppar och göra den iordning Så den passar vårat hem. Vi har redan hunnit slipa ner den men jisses vilken tid det tog. Hade jag vetat när jag började vilket jobb det skulle vara så hade det varit smidigare att få bort lacken med någon värme och skrapa. Hujedamig att dem lackade bra förr!!
 
Ikväll har vi varit hos familjen Norrman i Huskvarna på grillat! Riktigt god mat, god efterätt och trevligt sällskap. Bäst av allt var att barnen lekte jättebra tillsammans och slogs nog inte en enda gång.. Det hör till ovanligheten att dem är jättesnälla mot varandra.
Vi har ju kämpat på med det här att vara blöjfri och det går rätt bra får jag lov att säga... Tills man kommer hem till någon annan!! Vi fick torka kiss två gånger, spya två gånger och dricka en gång så det var väl som det brukade ungefär! Det går jättebra att sova middag utan blöja, åka bil utan blöja men såfort man kommer till någon annan så går det inte. Olle sov i bilen på vägen och vi frågade säkert en 4-5 gånger när vi kom fram om han var kissnödig men inte då! Vi hann till dörrmattan, alltid något! Men, så går det och det är bara att fortsätta för någon gång skall det ju gå bra! 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0