Rävlocket överstökat

Igår ringde klockan redan 04.30.. Jag var duktigt trött men det var ju bara att hoppa upp. Jonas och jag lämnade hemmet samtidigt och styrde kosan åt varsitt håll. Jag fiskade upp Camilla och J åkte för att hämta Bengt. Olle lämnade vi till mamma och pappa redan i fredags. Hade lite ångest över att lämna bort honom, i vanlig ordning men det gick jättebra. Jag tänkte att jag skulle lämna honom på morgonen men det insåg jag rätt snart att lämna bort honom klockan tre mitt i natten för att hinna tillbaka det var ju inget alternativ. 
 
Jag och C hade planerat dagen in i minsta detalj och elva pass hann vi med. Vädret var verkligen ingen dröm. Det blåste kraftigt och snöade på tvären. Konstigt nog var det bara vi som hade snö men åandrasidan så var vi en bit hemmifrån oxå. Hela 10 minuter?! Vi använde främst Tweety-pipan men oxå syco twisted. På tweeetyn fick vi faktiskt in en räv.. Han sprang på grannens dock. Trots att det hade varit kul att skjuta så var vi rätt nöjda över att ha fått in någon överhuvudtaget. Det var många som inte ens lyckades med det.
 
Vi var totalt 60 deltagare, alltså 30 lag. Det var pris för flest skjutna rävar samt fyndigaste namnet. Totalt sköts det sju stycken rävar. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0