Räkfrossa

Igår var det en aktiv dag. Konstigt, vissa dagar har man ingenting att göra medans andra dagar är fullbokade bigtime. Vi började med en riktig pissnatt. Olle var vaken mer än han sov så nattsömnen blev sådär. Jag hade ställt klockan tidigt för att hinna med och jaga såklart. Sista dagen på älgjakten, det är klart att jag var tvungen att få ut. Vi hade uppe duktigt med älg, jag såg till och med älg men inte ett ynka skjutbart djur. Tråkigt som tusan. Stressade hem som en idiot för igåkväll skulle vi ut och äta.
 
Vi var tillsammans med mina föräldrar på pescadores i Jönköping. Räkfrossa stod på menyn och det var ruggigt gott. Både färska och rökta räkor i mängder. Mums!! Olle var inte riktigt på humör. Han har bajsat så pass så han var alldeles röd i rumpan igår. Tror jag det att det inte är skönt att sitta på en stol Då. Vi pillade i oss en bra mängd iallafall och jag höll nästan på att kräkas i bilen på vägen hem. Men, idag hade jag kunnat äta ett lass igen:)
 
Idag tog vi en sväng förbi polishuset i Jönköping. Jonas hade glömt sitt visakort i en parkeringsautomat igår. Tur att en ärlig tjej hade hittat det Och lämnat in det. Skönt! Vi har även hunnit med en fika hemma hos Pontus, Linda och Nils. morotskaka, gött! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0