Orken tog slut - kikarsikte

Vi började rätt tidigt med att städa idag. Hobbyrummet/jaktrummet hade första prioritet nu när säsongen har tagit slut...ja, sånär som tagit slut får väl tilläggas.
Vi hade bra mycket skit att få iväg. Det tog nästan hela dagen att få iordning på rummet. Men skönt, nu är det som ett dansgolv där inne. Alla prylar är undanstoppade och iordningställda. Vilken lättnad:) 
 
 
 
Jonas har på skoj beställt ett kikarsikte från chingchong. Det har varit på vift i hela 45 dagar men idag kom det, äntligen!
Jag vet knappt om jag vågar berätta men det är en klockren Leupold-kopia. Mark 4 4,5-14x50.
För er som är lite insatta så är det en kille på Robsoft som testade det här siktet för ett tag sedan och med tanke på det förnämliga priset av 390 kronor så var det rätt bra. I ärlighetens namn så kändes det rätt okej oxå. Inte alls samma kvalitet som ett riktigt sikte men helt okej. Jag är ivrig över att få se något form av resultat här snart.
 
igår var vi ute på sjön och fiskade. Vi blev en liten drös till slut och vi pimplade nästan hela dagen. Fyrhjuling och korvgrillning i kombination med fisket, nej det vart ju inte helt fel. Jag känner att jag måste återkomma till det där med att pimpla. Det är ju inte vidare rockigt, inte sant? Ja, det får bli en annan dag för nu måste jag sova. 
Trött som skam men förvisso skönt att man är trött när man går och lägger sig istället för att ligga i sängen helt klarvaken.
 
jaja, Godnatt <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0