Ont i magen

Olle har varit riktigt dålig i magen ett par dagar. Det började natten till torsdag och han bajsar i princip bara vatten. Har har varit pigg för övrigt men det är inte kul att se sin lille plutt ha ont. Han verkar bara ha ont i magen när han bajsar och det är ju bättre än att ha ont i hela tiden. Jag ringde till akuten idag på morgonen då det inte blivit bättre men dem kunde inte säga så mycket. Vi har ett par bekanta vars barn N har fått campylobacter. Vi umgås ju mycket så det är inte helt osannolikt att det skulle kunna vara det. Vi avvaktar ett par dagar och så länge det inte blir sämre, han blir uttorkad eller liknande så är jag inte orolig. Han fick dock en rätt tråkig diet. Gluten och laktosfri mat, ej kryddat, ej stekt. Han skall kärna dricka mycket saft och äta salta kex. Det där med gluten och laktosfritt var inte jätteviktigt men jag kanske inte skall mata honom med yoghurt och bröd....... Vilket jag precis gjorde. Leverpastejmacka! Jag borde veta bättre för jag har ju en syster med gluten. 
 
Ikväll skall vi göra plankstek här hemma. Mums! Ola och Camilla kommer förbi med barnen ikväll. Det skall bli jättetrevligt:) imorgon är det Rävlock som gäller för hela slanten! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0