Korvomanen

Först måste jag börja med att ändra datumet på fiskemässan. Jag skrev lite fel, den är ju självklart den 5-7 april. Ingenting annat!
 
Idag har jag varit på jobbet. En riktigt lugn dag har det varit kundmässigt men inte mig emot. Jag har haft fullt upp ändå. Jag försöker rätta till väggarna lite. Det hänger inte alls som jag tycker men sakta och säkert börjar det ordna upp sig. Det är skönt.. Lite svårt att få ordning när man inte riktigt vet vad som kommer eller när det kommer. Vanligtvis sitter jag med vid alla inköp och då har man lite koll men p.g.a min mammaledighet så har jag ju missat det fullständigt det sista. Jag är väldigt noga med att ta färger och storlekar i jämna antal för då passar det mycket bättre på väggen. Ja... Det blir nog bra till slut. Väntar på ytterligare ett par storodrar och framförallt en utav dem för den utgör lixom basen i butiken och så får man bygga efter det. Den fattas mig lite men jag hoppas att den kommer imorgon. Främst för att vi har en praktikant på jobbet som kan hjälpa mig in med alla kartonger. Dessa pallar är alldeles för stor för att få in genom dörren, både på bredden och på höjden. Ja, det ger sig!!
 
Har ett annat, litet problem här hemma... Ni vet våran tv:dosa? Den var ju på rymmen ett tag. Ja, nu är den det igen. Konstigt att den får fötter och springer iväg hela tiden. Inte sant? När man sätter på tv:n så kommer det upp en ruta som täcker iallafall halva bilden. Det är en sådandär ruta som säger att det hittades nya kanaler, vill du starta en sökning? Ja eller nej skall man trycka då. Problemet är ju bara att vi inte har dosan så det går inte att trycka. Jättekul att bara se ytterkanten av bilden på tv:n, spännande, verkligen!!
 
Olle har förövrigt haft en bra dag hemma med pappa J. Han har varit glad hela dagen, kanske för att dem sov i hela tre och en halv timme. När jag kom hem så hade Jonas lagat falukorv i ugn tillsammans med potatismos. Olle tyckte det var skitgott verkligen. Han fick en typ 3cm tjock korvskiva och potatismos... För Olle som inte är stor i maten, tror ni det räckte? Nej, för han åt hela 5 bitar korv. Och då snackar vi 3cm bitar. Helt sjukt... Han åt bra mycket mer än jag. Duktig Olle! Falukorv oftare i det här hemmet!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0