Jag blir så förbannad

Det här är egentligen inte min typ av bloggning men jag bara måste nämna det här..
Igår på TV4 nyheterna visade dem en film på vad som skulle komma att bli en gruppvåldtäkt. Detta skedde i Indien. Inte nog med det utan dem nämnde oxå om en våldtäkt som skett på en buss. En buss? Ett fordon som många personer transporterar sig med och oxå i detta fall. Inte nog med det utan det sker en en våldtäkt var 20:e minut I Indien. Det som slog mig mest var att fanskapen stod och log på den här förbannade filmen. Dem verkligen hånlog och tyckte det var hur roligt som helst. Fan vilka sjukt störda människor det finns alltså. Jävla idioter! Värst av allt är att dem får ett ynka fängelsestraff. Vad är det för straff egentligen för en sådan person? Dem borde straffas rent fysiskt och få lida så in i helvete. Det hade varit det enda rätta!! 
 
Iallafall, jag har varit lite bloggtrött i ett par dagar och inte alls varit inspirerad till att skriva men nu så.
I söndags var vi rätt trötta efter en lördagens lockjakt.. Vi hade en lugn förmiddabollen planerade en liten utflykt på eftermiddagen. Ola, Camilla, barnen, jag, Jonas och Olle åkte till Sören och Kari för att kolla lammungar. Herrejisses så söta dem var.....som vanligt alltså. En del var något otroligt söta, alltså sådär så man vill ta med sig dem hem. Lammen var mellan två veckor och ett dygn. Vi var inne och fikade en liten stund och såg på tv:n som går ut till ladugården att det var en tacka som betedde sig konstigt. Och vet ni? Hon lammade medans vi sprang till ladugården och när vi hade stått där en stund så kom det en till. Sjukt va fort dem letar efter juvret och jisses så snart dem kommer upp på benen. Ja, så superkul iallafall och Olle han var helt till sig. Han bondade med ett par lammingar och dem hade fullt upp. Fyra timmar hade vi att göra och Olle var så upptagen så man kunde knappt prata med honom. 
 
Igår var jag och Olle hos Pontus och Nils. Frida och Olivia och Emma och Nellie var oxå där. Jättekul för dem små att få leka lite. Pontus har ju blivit en liten favoritpappa nu när han har blivit en form av mästare på bakning. Det är hans grej det. Idag var Pontus och Nils här en sväng. Dem skulle egentligen förbi men han med ett kaffestopp. Trevligt! 
 
Olle hade lite feber igårkväll. Idag på morgonen var det mycket bättre men den kom tillbaka nu ikväll. 38,8 har han i feber. Snorig, hostig och hes på det är inte lätt för liten. Stackarn:( 
 
Farmen rullar på här hemma och strax är det dags för kvällsmat. Broccoli och kyckling-paj. Gott!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0