Glad påsk!!

Åh, vi har haft en riktigt mysig dag. Jonas jobbade till 03.00 inatt så jag och Olle fick gå upp själva klockan 07.00 idag på morgonen. Vi duschade, åt lite mysig påskfrukost. Jag sydde ett förkläde och en sjarlett till Olle. Målade honom ett x antal gånger. Hans fräknar såg ut som utdragna racersträck så dem fick vi göra om ett par gånger. När Jonas vaknade hade vi lite bråttom men vi hann såklart med lite påskäggsletning... Jonas sprang runt, helt galen och letade och han hittade det faktiskt till slut. Jättesnällt att han hade köpt godis till mig oxå, verkligen. Tur att jag hade gjort det själv skulle man kunna säga. Olle fick sig två långärmade t-shirts och två , små godisbitar i sitt ägg. Kläderna slängde han om sig men godiset, ja det förstod han direkt vad det var. Snacka om killen med koll! 
 
Till lunch åkte vi till mina föräldrar i Gränna. Hann även träffa mormor, morfar och mammas faster Ingrid. 
Mamma hade i vanlig ordnat världens påskbord. Så ruskigt gott och så mycket att välja på. Min mamma hon kan hon:) Skinka, köttbullar, prinskorv, omelett, jansson, sillar, ostar, krustader, revben, ägg... ja, you name it.
Hann till och med äta två gånger så nu känner jag mig ruskigt mätt. 
Självklart byter vi fortfarande ägg och efter vi har räknat ihop alla fick vi med oss hela 7 stycken hem. Olle's var bäst med en skaloverall från kaxs samt två t-shirts. just det, han fick ju en traktor oxå!  Konstigt, det var ju precis vad han önskade sig:)
 
Vi har varit i Gränna precis hela dagen och kom alldeles precis hem. Det har varit en lång dag, vi skall ställa fram klockan, jag skall upp tidigt. Slänga sig i bingen kanske? Mm, jag tror det. Olle somnade i bilen på väg hem så vi får se när han vill gå upp imorgon. 
 
 
Olle diggade inte riktigt sin påskoutfit. Fräknarna var det enda som fick vara kvar.
 
 
Del av världens bästa påskbord.
 
 
Nu blev det en sådandär dum dubbelbild igen men ser ni vad jag håller i handen? Det är en blöja från Libero. Till för bebisar under två kilo. Ni vet min mamma, hon praktiserar ju på neonatalen och den här lilla miniblöjan går till armhålorna på bebisarna. Tänk vilka små rackare!!! 
 
Jag & Olle bild sedan i torsdags!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0