Fiskemässa Elmia 2013

Innan jag börjar skriva om det jag hade tänkt så måste jag dra dagen i korthet.
Olle, detta älskade, lilla, söta, underbara barn.. Han är så full av energi så ibland vet jag inte vad jag skall ta mig till. Vi började dagen i stan och på mitt jobb. Han var på micron, alla fiskespön, rullskåpet, tänger, flugor, stenar på golvet, nyckelringar, kassaaparaten och ja, precis, precis allt. Vi åkte vidare till Ica Maxi och tror eller ej men det gick hyggligt smärtfritt. Men väl hemma alltså.. Här är ett axplock på vad han hittat på idag: smakat på tvättmedel, dragit ut alla tvättlappar, huggt hunden med gaffel, ätit senap, ätit humburgerdressing, hällt ut shampo, slängt saker i toalettstolen, slickat på toaborsten, ätit salt, slängt ut alla grytor samt plastlådor, slarvat bort falukorven vi handlade i affären, hackat i golvet med div. tillhyggen. Det här hade egentligen inte varit någonting om det inte varit som så att alla ting avlöser varandra. Jag tar en pryl från honom och han springer genast till andra sidan rummet och får fatt i nästa sak. Det går verkligen i ett. Han behöver verkligen en lekkompis ibland. Pehw.....
 
Fiskemässa Elmia 2013
 
Nu är det inte många dagar kvar innan det är fiskemässa. 7-9 april går den av stapeln och det skall bli så roligt. En liten uppvärmning inför Elmia game fair. Jag verkligen älskar ju mässor. En aning mindre än vad jag gjorde förut men det är ju fortfarande kul.. I början var det så kul att lära känna alla människor, sälja som en dåre och bara stressa. Idag känns det som att man känner de flesta, man kan alla nyheter och jag behöver inte springa runt. Jo, tilläggas skall väl oxå att jag har min fina sambo, underbara Olle och har inte behovet av att gå på krogen alla mässkvällar. Jag skojar inte när jag säger att jag inte orkar. Det är ingen myt att man känner sig mer trött när man är 25. Eller kanske för jag inte har samma behov länge. Dessutom, hur kul är det att stå och lukta som en spritbutik, vara bakfull och allmänt seg? Det tar nog på krafterna av att bara stå på mässan.
 
Iallafall, våran monter kommer prydas av Savagear. Även Westin och edge.. Ja, en salig blandning men en bra blandning. Självklart kommer vi ha massor av andra prylar men det är årets "big deal". 
 
 
Måste berätta om min lite (mycket) äckliga sambo. Igår skickade han en ljudfil till mig. Åh, mysigt tänkte jag. Undra vad för romantiskt han talat in.. Vet ni vad det var? Världens fis i toalettstolen. Ja, han är en sjuk man!
Han kompenserade det en aning idag med en jättefin bukett blommor. Sen kan man ju kanske ana att han fick dem av PRO efter att han varit och pratat med dem idag. Men, huvudsaken var att jag fick ta del av dem. Då blir jag glad. Vem blir inte glad av en fin bukett blommor?
 


Kommentarer
Lollo

Hoppas vi ses där!:)

2013-03-20 @ 21:41:06
Michaela

Skall ni oxå på fiskemässan?

2013-03-20 @ 22:00:55
Lollo

Yes de ska vi:)

Svar: Då ses vi ju absolut. Fan så kul:)
Michaela

2013-03-20 @ 22:09:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0