Typiskt

blir lite irriterad . Nog för att den här bloggen är smidigare än min förra men jag stör mig på att jag inte alltid kan logga in och framför allt från mobilen. Det är ju med mobilen jag tar kort och jag tänker inte krångla med att flytta över foton hit och dit. Det är ju synd för att jag får ju sällan upp bilder på bloggen. Typiskt! 
Sen en annann sak som är typiskt.. Jag skaffade en ny mobil för ett tag sen. Telia funkar absolut inte i det här hushållet och jag är så trött på att alltid behöva ringa tillbaka 7 gånger för att det bryts hela tiden. Dessutom bytte jag för att sänka min månadskostnad med nästan 500 kronor. Sinnessjuk! Problemet är bara att skiten inte funkar.
Jag är egentligen inte i behov av telefonen än på ett tag så det var ju tur. Tillbaks med skiten!
 
Fick riktigt ont i magen innan. Jag ansöker om min föräldrapenning för var månad som går. Mest för att inte behöva krångla för mycket ifall jag skulle behöva hoppa in och jobba. Nu har jag gått och dragit på det där ett par dagar så idag behövde jag verkligen ansöka igen. För att få behålla sin SGI så måste man ta ut minst 5 dagar från det att barnet fyller ett år. Nu fick jag av någon konstigt anledning för mig att jag förlorat min SGI för att jag har hoppat över att ta ut föräldradagar ett par dar. Kunde pusta ut när jag kom på att Olle är ju faktiskt inte ett år ännu så jag klarade mig den här gången. Vilken lättnad! 
 
Men på tal om bli ett. Olle fyller ett år redan nästa vecka och jag kan för mitt liv inte förstå hur snabbt tiden har gått. Han föddes ju alldeles nyss, han luktar bebis och är ju jätteliten. Ja, förutom att han kan gå, vägrar att mysa och är jättesmart så är han ju fortfarande min bebisplutt. Jag får ångest över att han skall börja på dagis en dag ch jag måste tillbaka till jobbet. Jag vill gå hemma och mysa och pyssla sådär som vi brukar göra. Det kan komma att ändras men jag hoppas att planen håller så han inte behöver börja på dagis försen i augusti. 
Men, vad jag skulle nämna... Vad skall vi köpa till Olle i födelsedagspresent? Han har verkligen alla de leksaker man kan tänka sig. Jag har bytt ut allt förutom två plagg i hans garderob nu efter jul så kläder behöver han inte heller. Jag har funderat på nya ytterkläder till honom eller fodrat regnställ men hur kul är det? Då får han alltså ett plagg som hans syskon kanske kommer att ärva sen. En säng har vi pratat om men när kommer han att sluta med spjälsängen? Ja, inte dem närmsta månaderna Iallafall. Jag hade velat köpa en gunga till honom.. han får ju åtminstone lite kul men ja, nej... Jag vet inte. Tips någon? 
 
Snart dags för mat här hemma. Lilleman sover men jag får lov att hitta på någon sen lunch. Middag äter vi lite senare sen när Jonas kommer hem. Någonting med kyckling samt delikatess-potatis blir det iallafall till kvällen. 
Inspiration tack!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0