Söndag var det här

Jonas har jobbat hela dagen, min mamma har jobbat och således ingen jakt.
Sådant är livet som småbarnsföräldrar. Jag har fruktansvärt dåligt samvete över hur lite jag har jagat den här säsongen. Jag har förvisso rätt många dagar till agendan så jämförelsevis ligger jag hyggligt till men långt ifrån vad jag brukar. Trots att jag vet att Olle har det super och trivs hos barnvakten mormor så känner jag inte att jag vill lämna bort honom jämt heller. Jag är jättemån om att ta vara på våran tid. Tänk bara på hur snabbt det här året har gått. Skall det alltid gå så här fort så måste jag ta vara på tiden. Allting annat känns mindre viktigt sen man fick barn men är det inte så det skall vara? Ja, om ett par år kanske han vill hänga med ut och jaga istället och det gör det hela lite lättare. Försökt att ha honom på ryggen ett par gånger vilket iochförsig har gått bra i sig men han är ju inte superlätt att kånka runt på. Var sak har sin tid och våran tid är nu. 
 
Måste berätta om Olles nya intresse vilket är att sitta i lära-gå-vagnen och rulla på hjulen så att han kommer framåt. Precis som i en rullstol. Chockerande hur fort dem lär sig saker. I det här hushållet har vi lite annorlunda trapp så vi har inte kunnat sätta någon grind. Självklart har vi en lösning på det och har fått sätta ett snyggt kompostgaller istället. Tror ni inte på tusan att han kan klättra över det? Igår hängde han med magen över och hade händerna i trappan. Idag så undrade jag varför han blev så himla ledsen. Fick springa och kolla och tror jag det att han var ledsen för han hade börjat klättra i det där gallret. Det gör ju jätteont i fötterna. 
Igår när vi böt blöja, som vanligt på golvet nedanför skötbordet så fick lilleman en ny idé. Jodå, han hängde sig med armarna på översta delen (alltså där man ligger) sen drog han sig upp och ställde sig med fötterna på mittenplanen och sen fick han tag på dynan som man ligger på och drog med hjälp utav den upp sig på skötbordet. Tror ni att han var nöjd då eller? Rackarunge! Han kommer med sannolika skäl bli världens busunge. 
 
Jag och grannen Lina var ute på promenad tidigare idag. Jätteskönt att komma ut lite. Synd att det blåste något fruktansvärt bara. Olle tyckte inte alls att det var roligt och det var mest skrikfest i vagnen. 
 
Unnade oss även hämtmat idag. Det har varit så fruktansvärt kallt inne idag så jag och Olle har mest suttit inlindade i en filt och myst. Således hade jag ingen vidare lust att laga mat heller. Var så sjukt hungrig när Jonas slutade jobbet så thaimat fick det bli. Friterade räkor stod på min meny.. Bad Jonas ta ett par extra men åt bara fyra av åtta. Äckligt mättande.
 
Nu är det dags för kvällen här. shooter gick visst på tv:n.. Den har man bara sett ett par gånger så varför inte en gång till lixom. Suck! 
 




 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0