Promenad

Som vanligt har jag och lilleman haft en softardag. Han är så rolig på morgonen när han vaknar.. Han är ju sådär lite mysig och såfort han vaknar kryper han upp och lägger sig rätt över mitt ansikte och så kan han ligga i 5-10 minuter. Jag vet inte varför han alltid lägger sig över ansiktet. En sak är säker att det är svårt att andas iallafall. Vi har haft en riktig busardag och lekt högt och lågt och med nästan alla hans leksaker. Åkt bobbycar som två blixtar här hemma. Huset här måste luta för det går ruskigt snabbt på ena hållet och och fruktansvärt långsamt på andra.
Han har dessutom trillat ner tre gånger från tv-bänken. Han har blivit mer och mer vågad och istället för att sätta sig och krypa ner så tar han ett steg rätt ut och hoppas på att det skall gå bra. Det är inte alltid jag hinner fram innan han skall ner och jag är sådär sugen på att hägna in tv-bänken med kompostgaller. Idag han jag lyckligtvis fram och efter en riktig volt så han jag fånga honom i sista stund. 
 
Till middag idag så åt vi champinjonsoppa ur Morbergs kokbok husmanskost. Ruskigt god och  riktigt Matig. Jag åt alldeles för mycket i vanlig ordning.. Ett hett tips för den som söker ett enkelt och gott recept.
 
ikväll var jag och grannen Lina ute på promenad. Vi har inte gått på jättelänge och hade lite att ta igen om man säger så. Vi hade nog kunnat gå flera varv runt hägnet för att hinna med allt. Jättetrevligt! Skönt att komma ut utan barnvagn oxå och få svänga på armarna lite. Synd att det regnade så dant bara. Det yrde massor av smådroppar och det är svårt att få något ljus på vägen. Lite svårt att gå när det är isgata och kolsvart men runt kom vi. 
 
Olle fick en födelsedagspresent av Lina och Andreas oxå. Han fick en grön puff (Sackosäck). Precis en sådan vi Önskade att han skulle få. 
Superfin och riktig kanonbra. Supertack!
 


Kommentarer
Malin

Hej Michaela.

Jag fick din bloggadress av mamma (Mia) och tänkte att jag skulle titta in och läsa lite. Det var så längesedan vi sågs, alldeles för längesedan kände jag. Som du säkert hört av Åsa så har jag fått en liten Signe. Däför är det extra kul att läsa din blogg nu när jag också är mammaledig. Olle verkar vara en lika frisk fläkt som sin mamma :) Och lika glad och sprallig också som jag minns det från när vi var små :) Det är så härligt med barnen, man ser sig själv i dom och det är så fantastiskt.

Ha det fint!

Kram
Malin

Svar: Hej Malin. Va roligt att du kikar in och säger hej, va glad jag blir. Såklart har jag hört om lilla Signe. Stort grattis till er. Visst finns det inget bättre?! Vi kanske skulle ta och ses en dag. Vi bor ju inte superlångt ifrån varandra heller för den delen. Kram
Michaela

2013-01-10 @ 18:23:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0