Mysbebis

Olle somnade redan vid 21.00 nu ikväll. Han har sedan ett par veckor tillbaka slopat sin andra sovstund och sover numera bara en gång per dag. Klart att man blir lite tröttare på kvällen. innan har han alltid somnat sent så jag och Jonas har inte haft ett uns av kvällsmys på nästan ett år. Jätteskönt är det och precis såhär önskar jag att alla nätter skulle se ut. Somnar vid 21, vaknar 07 för välling och då tar jag upp honom i våran säng och sen somnat han om och vaknar igen vid 09. Vilken dröm!
Förhållandet mellan kvinna och man iallafall i våran relation har ju blivit lidande för Olle går ju självklart i första hand och man känner verkligen det nu när han sover bättre att vi som par har det super. Vi har väl aldrig haft det dåligt egentligen men just den där stunden bara vi tillsammans den är verkligen som balsam för oss.
 
Som häromdagen när vi lämnade Olle över natt för första gången. Det var superjobbigt men ändå... När vi väl var på plats var det rätt skönt att bara få sitta ner på rumpan och kunna föra en vanlig konversation. Inte behöva resa sig var 5:e sekund utan bara få vara. Nog för att jag alltid försöker vara den bästa mamman så kan jag nu känna mig som världens supermamma. Laddad med ny energi och ny inspiration. Jag kände mig som en dålig mor när vi åkte iväg. Åka iväg för att roa mig själv utan att ha min lille son med mig. Kan jag ens ha kul utan honom, så kände jag.. 
Det gjorde gott iallafall.
 
Nyss vaknade liten till uppe i sin säng. Hörde han gnydde till och jag flög snabbare än bltexten upp för trappan. När jag kom in i sovrummet så står han där i sin säng, med sitt rufsiga hår och dem stora ögonen med världens leende på läpparna. Plockade upp honom och så la vi oss tillsammans ner. Han bökade in sig i mitt bröst och somnade som en stock. Jag har försökt lägga ifrån mig honom tre gånger nu. Jag tycker han är lite tung att ha på magen så jag tänkte han kunde ligga jämte mig istället men icke. Han kryper upp och gosar in sig På bröstet och somnar lika fort igen. Detta gossebarn ger mig så fantastiskt mycket kärlek och jag undrar varje dag hur tråkigt mitt liv var innan han fanns. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0