Jobb

Som ni alla vet jobbar ju jag på Fiskecenter i Jönköping. Ett jobb som är fantastiskt. Jag har hand om kunder och jag älskar hur man kan skapa olika relationer. Det är ju lätt på mitt jobb då det är mycket stammissar inne. Visst kommer det in nytt folk men jag tycker jag har lätt för att läsa mina kunder, lätt för att förstå och en förmåga att hjälpa. Sen kan inte jag allting men jag kan iallafall hjälpa. Jag kan pyssla i mitt jakthörn, jag kan dricka kaffe Och snacka skit med mina säljare, jag får bestämma allting själv och jag får ta egna beslut. Vill jag köpa in någonting nytt så gör jag det. Vill jag ändra om så gör jag det. Vill jag gå hem tidigare och det funkar så gör jag det. Ja, ett bra jobb helt enkelt! Men!! Så kommer det där ordet men... Jag står och stampar på samma ställe. Jag har utvecklats, butiken har utvecklats men nu står jag still. Jag vill ha mer. Jag hoppas att vi kan göra någonting åt det för visst har jag ett bra jobb. Det finns som på alla ställen nackdelar men i det här fallet överväger dem positiva delarna dem negativa. Jag vill bara ha mer. Jag vill ha större ansvar, jag vill ha mer bollar i luften och jag vill så mycket, mycket mer!
 
Varför jag kom på det här var att jag precis satt och kollade på lyxfällan. Ett par i en ekonomiskt dålig relation. Hon hade problem med olika form av missbruk och gick hos en "Kick ASS coach". Den där coachen var så jag. Brutalt ärlig och puschande! Personligen tycker jag att jag är rätt bra på att lyssna på folk men istället för att hålla med så säger jag som jag tycker. Inte för att göra folk ledsna men för att dem skall inse den brutala sanningen. Nu låter jag som en hemsk människa men det är jag verkligen inte. 
 Jag försöker bara vara ärlig. Ibland gör det folk ledsna medans andra får sig lite extra självförtroende. Min avsikt är alltid att det skall ge en positiv effekt iallafall. 
 
Nu är jag för feg för att faktiskt byta jobb och framför allt göra någonting som i min värd är påhittat. Och vad menar jag med det egentligen? Jo, jag har jättesvårt att förstå hur man kan gå in i väggen. Jag förstår inte hur alkoholism kan vara en skjukdom. Jag förstår inte hur man blir deprimerad. Jag vet att det är så och att det är lätt men i min värld är det så långt borta så jag kan knappt förstå. Innerst inne kan jag nog förstå men Har man inte varit utsatt för det själv så kan det nog vara svårt. Iallafall är det de för mig och därför har jag nog lätt för att vifta bort det med lite kick ASS mentalitet.
 
Jag trivs så bra med jobbet som jag har idag. Att få jobba med det man tycker bäst om. Det gör jag ju inte riktigt men jag får iallafall ta del av mycket jakt. Kanske inte praktiskt men iallafall på sätt och vis och det räcker för mig på viss nivå. Visste ni inte det så älskar jag att jobba med jaktkläder. Det är min hemliga passion. 
 
jag kände verkligen att jag skulle passa som en kickasscoach men man måste tro på vad men håller på med så jag tragglar nog på hos fiskecenter. Det är ju jag lixom! 


Kommentarer
MIA

Lika duktig som Mor sin att laga mat trot jag minsann:)

Svar: Tack:) det är ju som så att mat är ju fruktanvärt gott och ruskigt kul:)
Michaela

2013-01-13 @ 10:32:31
Pertan

Mat ska vara gott och riktiga pannor är guld värt, det är som en bra kniv en jäkla skillnad!

Svar: Visst är det så. Vi har ordnar till våra bra knivar och det är ju en fröjd att skära. Alla som inte har en kniv som kan ta sig igenom en tomat utan att föra den platt bör byta.
Michaela

2013-01-13 @ 18:56:43
URL: http://pertan.nu


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0