Måndag igen

Du har vi än en gång börjat på ny vecka. Skönt! Idag har jag och Olle varit på öppna förskolan för sista gången. Man får ju bara gå tills dem är ett år. Eller, i grupp får man gå tills dem är ett och sen när dem blir större så får man gå på förmiddagar och fika, prata och låta barnen leka men det är ingen samling i ring och sångstund längre. 
Vi har gått varje vecka sedan han var två månader med uppehåll över sommaren så det blir lite tomt. De flesta mammor börjar ju jobba nu så det blir lite tomt. Men, man behöver ju inte alltid träffad på öppna förskolan, man kan ju träffas hemma oxå. Ja, det har ju blivit en och en annan fika det sista året. Idag fyller Nellie och Harry ett år så vi fikade lite extra gott. Mysigt. Tack!
 
Igår beställde jag lite födelsedagspresenter till Olle. 
Han har verkligen alla de leksaker man kan tänka sig men så kom jag på.. Han gillar ju att sitta i hundens bur. Inte hennes gallerbur utan i hennes "transportbur". Den är lixom i tyg så det blir ju som ett litet hus. Jag gjorde slag i saken och köpte ett tält till honom. Eller, egentligen är det två tält och så är det en tunnel emellan. Det blir nog riktigt poppis! Köpet även en gunga som vi kan sätta upp i trädet utanför när det börjar bli lite bättre väder. Passar nog super framåt våren. 
 
Olle har varit en riktig gnällspik de sista dagarna. Han vill bli buren hela tiden och jag orkar verkligen inte bära honom. En stund går bra men böja sig ner och plocka saker, laga mat och sådant med honom på höften börjar ta emot. Det är säkert tänder på g. Jag och Jonas åt löksoppa till middag idag men Olle fick avstå den födan och fick istället fisk. Det var nog inte hans favorit för han slängde iväg tallriken så det kom på hela golvet plus att han kletade sina kladdiga händer i hela håret. Han stinker, milt sagt och vi som redan duschat idag. Det är bara att göra om den proceduren igen för usch!!!
 
Imorgon skall vi ta tag i våra liv och ta hand om efterdyningarna kring julen. Alla stjärnor och pynt åkte i kartongen igår. Jädrar så tomt det blev i huset. Men, ut med julen och in med våren istället. Trots att julen är favoriten på året så ser vi fram mot lite vamare väder, ljusare kvällar och mindre kläder. Ja, iallfall snart... det kan va kallt i någon månad till. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0