Loppis

Jag och Olle brukar alltid börja våran morgon i duschen. Dels för att fördriva lite Tid, vakna till och tvätta bort lite snor. Ja, ha en lugn stund precis när vi går upp helt enkelt. Idag fanns det dock inget vatten. Duschen går ju att hoppa men allt annat stannar ju oxå. Kan inte spola toaletten, inte göra välling till Olle eller någonting. Man märker ju verkligen hur beroende man är av en sådan enkel sak Som vatten. Eller enkel sak är det ju egentligen inte för alla men iallafall för oss som är Vana. Morgonen snurrade på iallafall. Jonas var ledig från jobb och han unnade sig självklart att jaga idag. Men, han hade lovat att vara hemma till klockan 11 för vi skulle ju iväg. Jodå, vem tror ni inte har kommit hem när klockan blev 11.45? Jag och Olle packade in oss i bilen och åkte själva. Jonas hade lovat att hänga med på lite loppis. Jo, tjena! Det gjorde han till slut för jag åkte tillbaka och hämtade honom igen. 
Loppisen var för övrigt stäng när vi kom så det gjorde inte så mycket att vi var sena..
 
Iallafall har vi varit hos Pontus och Nils idag. Fått jättegod lunch och lite kaffe. Super! Nils är lika gammal som Olle. Det skiljer bara fyra dagar på dem. Dem är så fruktansvärt lika i sin utveckling och det är så kul att se dem tillsammans. Olle är den lite mer dominanta medans Nils är lite mer tillbakadragen. Iallafall i Olles umgänge... Det kan jag förvisso förstå för Olle skriker och härjar för fullt. Något som Olle gärna gör i Nils umgänge. 
Vi var där ett par timmar och det var fullt ös. 
 
Efter lekstunden var det dags för loppis igen. Eller loppis och loppis, erikshjälpen. Jag är på jakt efter ett par särkilda porslinsburkar men jag kan inte hitta dem någonstans. Iallafall inte sådana jag har fått för mig att jag skall ha. Dessutom är det så sjukt tråkigt att gå där inne.. Det finns typ gamla saker från IKEA och skräp rent ut sagt. Det är inte alls vad jag är ute efter. Dessutom är det inte särskilt billigt heller. Jag hittade dock en jättefin, gammal trästol på deras antikavdelning dock för 400 spänn!!! Nu pratar vi inte en märkesstol med massa krusiduller och fint Tyg utan en sketen stol. Vad tänker dem med egentligen? 
Nej, till sommaren vill det till att åka runt och leta efter efter någon riktig loppis Och antikhandel. Auktioner är ju oxå ruskigt kul men det är ju inte så jätteofta det är det. Inte här iallafall...
 
Nu är det dags för flygande Jakob i det här hushållet. mums!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0