Kväll

 
 
 
Jaha och så blev det kväll igen. Vi har haft en riktig slappedag och tillbringat tiden i soffan, framför tv:n. Undra hur många filmer jag har slötittat på idag egentligen.. Dessutom har vi ätit pizza och druckit läsk. Urk! tanken på pizza var god eller rättare sagt tanken på att slippa laga mat men när det väl kom till så var det inte så roligt. Jag måste verkligen ta tag i mitt liv.. Dem säger ju det när man blir gravid att inom ett år så bör man vara nere på någorlunda samma vikt som man hade från början. Jo tjena mittbena! Förvisso har jag inte ens försökt..eller jo, jag testade LCHF i två dagar men jag mådde så fruktansvärt dåligt så jag var tvungen att sluta. Jag orkade knappt lyfta Olle ur sängen och jag vaknade klockan 06.30 och var helt skakis så jag fick gå upp och äta 4 rostade mackor. Lyckat! Jag vägde på pricken 50kg innan graviditet, gick upp 28kg, alltså till 78kg och nu ligger jag på 59-60kg. Nog för att jag skulle kunna gå ner mer men jag kommer aldrig kunna ha mina jeans i storlek 24 längre. Barnfödarhöfter bigtime! Men, trots allt så var det ju värt.. Vi promenerar ju en hel del men lixom, inte mer än för friskluftens skull.. Och sen, skall jag traggla med vikten nu eller skall jag vänta tills nästa kotte har ploppat ut? Det är ju ingen som vet när det blir förvisso... Jo, men just det.. Höll på att glömma.. Jag och min far är ju lite för att slå vad. Jag har ju ändå bjudit honom på en vildensjakt i Norge så vi är ändå rätt seriösa. Nu har vi bestämt att målet skall handla om motion. I augusti skall vi springa blodomloppet (1 mil). Inte så långt egentligen och lite för kort för att verkligen behöva ligga i hårdträning. Vi måste ju ha någon form av tid att springa på förvisso men den har vi inte kommit fram till ännu. Han tycker vi skall vara glada bara vi tar oss runt. Jag vill ha mer än så! Jag har en kusin som är väldigti ntresserad av löpning och fortfarande går på gymnasiet. Som projektarbete skall han anordna ett lopp och vi har sagt att om han anordnar ett lopp (vilket nu skall bli av) så måste vi springa det Oxå. 6km i april! Måste lägga in en tidspress även där. Kom och tänka på när jag var lite yngre... Jag har alltid varit duktig på friidrott och löpning på kort distans framförallt. En dag när jag skulle sova över hos mormor och morfar så kläckte morfar den briljanta idéen att jag skulle springa landsjön runt. Jag kommer inte ihåg men jag tror det var 1,4 mil. Närdå? Jo, morgonen därpå.. Vilket skämt! Jag hatar ju löpning men det var klart att jag kunde testa det lixom. Folk var ju seriösa som sjutton och sprang i sånahär löpartrosor och korta linnen medans jag hade någon gammal T-shirt och mysbyxor typ. Iallafall, jag tog ut mig rätt hårt i starten vilket var otroligt korkat... Hade iallafall som mål att inte komma sist och jag sprang precis hela vägen. Det var sjukt jobbigt och den dagen lovade jag mig själv att aldrig göra om det här med löpning. Jodå så att... Iallafall kom jag inte sist och för att vara sjukt otränad på den fronten så gick det över förväntan! Jag var bara 13 så visst var jag nöjd.
 
Idag har jag börjat med någonting nytt. Jag har alltid velat ha en 5-års dagbok men aldrig kommit mig för att köpa någon men när jag var i stan häromdagen hittade jag en och var ju tvungen lixom,. Någongång skall jag ju börja och det fick bli idag. Bara ett par korta rader om dagen. Tänk vilket minne Om ett par år!
 
Trots att jag inte känner för det så börjar det väl bli tid för att sova. Mina två prinsar ligger här i sängen och jag får ligga och trängas på en liten ytterkant. Jag som verkligen hatar att inte få utrymme i sängen och jag avskyr när det blir varmt men Olle, han och jag kan dela både täcke och utrymme för det är hur mysigt som helst. Va konstig man blir när man fått barn..... Och jag älskar det:)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0