Kräksjuka

Ja, så har denna förbannade sjuka hittat hem till oss. Natten mellan onsdag-torsdag, alltså igår natt så spydde Olle ett par gånger. Han hade så fruktansvärd hosta och spydde ett par gånger i samband med att han fick upp slem. Han har haft hosta till och från i ett par månader och han spyr alltid på natten när han hostar. Inte så konstigt med andra ord. Han gjorde en riktigt schysst spya i hela mitt öra, håret och nacken. Sen när jag reste mig upp så rann det längs med hela ryggen. Mysigt! Men, inte mer med det.. Han var pigg hela dagen och lekte på så vi bestämde oss för att gå på bio som vi hade bokat och betalat för sen flera dagar tillbaka.
 
Vi lämnade Olle till farmor och farfar och gick sen på mammas pojkar. Jag och Jonas har bara varit på bio en gång tidigare så det var ju nästan lite nytt. Jag tycker det är lite onödigt att gå på bio. Eller, i själva verker är jag väldigt hemmakär så därför kollar jag hellre på tv hemma.  
 Problemet var bara att under bion började Jonas må dåligt. Det var bara att åka raka vägen hem och bums i säng för hans del. Olle vaknade när vi kom hem så han var superpigg till typ 23.30. Han kom lixom inte till ro men det var inte så konstigt.. Satt i soffan och gav honom lite välling. Han bökade runt och hade sig och så satte Han sig upp och gjorde världens spya i soffan, på hela sig och hela mig. Yes! Hann till köket och där kom resten på hela golvet, alla skåp samt ugnen. Jippie! Nerspydd Olle, nerspydd jag, nerspydd soffa, nerspytt golv och en hund som springer Fram och tillbaka och vill ut. 
 Kan det bli bättre? Torka spya, gå ut med hund och duscha.. Kan säga att det blev en Sen kväll för mig igår.
 
Natten gick bra och inga spyor för min eller Olles del. Värre för pappa Jonas men han spydde bara en omgång så det var skönt. 
 
Idag har det varit lungt här hemma. Jag har varit och hämtat lite födelsedagspresenter som jag har beställt. Var lite förbannad på företaget som skickade ut paketen och undrade varför jag inte hade fått mina varor som jag beställde och betalade redan i söndags. Men jodå paketet hade legat på kiosken i flera dagar. Men vafan, hur skulle jag veta att paket kommer till kiosken? Antar att budföretaget är dem som skall skicka någon form av AVI men dem hoppade nog det. Jävla latmaskar!
 
Våran lille prins fyller redan ett år imorgon. Jag förstår inte att tiden kan gå så fruktansvärt fort. För precis ett år sedan låg jag på förlossningen och väntade och väntade. 36 timmar tog det så trots att vi blev igångsatta klockan 09.00 den 11/1 så föddes han först 16.16 den 12/1. Tråkigt att vi är sjuka här för nu har vi fått ställa in alla kalas I helgen. Stackars pojk! Vi hoppas på en bra dag iallafall och hoppas att vi piggar på oss. Jag har ju klarat mig än så länge och trots att det inte är jätteroligt så hoppas jag att jag att jag förblir frisk denna gången. 
 
 


Kommentarer
Mia

Usch,det där lät inte kul alls!!Krya på er!!Kram

2013-01-12 @ 09:49:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0