Hurra Hurra Hurra Hurra!

Idag fyller våran prins 1 år. Tänk så fort tiden går. Jag tänkte lite på det innan.. kommer alltid tiden gå såhär fort så kommer ju han flytta hemifrån hur snart som helst. Det vill då till att ta vara på tiden men det måste jag säga att  vi faktiskt har varit rätt duktiga på. 
 
Tyvärr så har ju vi haft ett stimm av kräksjuka här hemma så vi har fått ställa in Olles födelsedagskalas. Jättetråkigt men vi får ta igen det en annan dag. Vi har fått fira i våran ensamhet men det är inte fy skam det heller.
Födelsedagsbarnet öppnade lite försynt sina paket idag på morgonen. Men, han blev nog glad. Han fick bl.a. ett tält. Ett indiantält, ett vanligt tält och så är det en tunnel emellan. Skitroligt att krypa igenom, stänga in sig och, stojja och stimma. Jag tyckte att det var roligt iallfall:) Olle behöver snart ett större rum för jisses va plats hans leksaker tar. Kanske behöver man inte ha tältet upp jämt dock..
 
All mat och våran fina hallonmoussetårta får vänta. Iochmed att det blev som det blev fick vi ta dagen lite som den kom. Vi har ätit en enkel lunch samt bakat en enkel tårta. Jag menar, tårta det måste man ha på sin födelsedag. Inte sant? Olle tyckte iallfall att den smakade smarrigt och dagen till ära fick han äta själv. Det brukar han göra men kanske inte gräddig, kletig tårta. Det såg ut som hejkomochhjälpmig efteråt men vad är väl att vara liten om man inte får kladda och stöka ner lite?
 
Dags att ta tag i kvällens middag. Kycklilng, delikatesspotatis samt någon god sås och alla de tillbehör. Me like! 
Nu är det dags att återgå till firandet av våran 1-åring. Hipp hipp hurra på Olles födelsedag!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0