Heldag

Ännu en dag fullspäckad av kalas.
Idag valde vi att åka bort och ha kalas. Mamma och pappa bjöd hem oss till klockan 12.30 på chilikött och potatisgratäng. Verkligen supergott. Till efterätt åt vi mumsig fruktsallad. Pappa har ju varit sjuk och får inte på något vis anstränga sig plus att vi skulle på ett kalas till så därför passade det bättre att vi åkte till dem än att de kom till oss. Rätt skönt att slippa allt oxå. Min familj är ju inte som alla andra heller utan vi har en diabetiker, en glutenintollerant och en vegetarian så det är inte jättelätt att bjuda på efterätt som alla kan äta. Madde som är vegetarian bor förvisso i Umeå så hon kunde inte vara med idag. Vi får fira med henne en annan dag. Förövrigt så kan man inte ersätta vanligt socker med fruktsocker, funkar inte alls bra och man kan heller inte byta ut mjölet till det glutenfria mjölet för det blir oxå konstigt. Dålig kombo!
Olle fick jättefina presenter.. Han är väldigt förtjust i mina städprylar och fick således en vileda swivel skurmopp i barnmodell och den springer han runt med precis hela tiden. Bästa idag! 
 
Nu i kväll har vi varit och firat gammelfaster Ingrid. Supertrevligt och stor del av släkten var på plats.
Hon fyller 60 år och hade verkligen lagt energi på att göra ett bra kalas. Exotiska planka i massor samt ostkaka stod på menyn. Jag åt så fruktansvärt mycket mat så jag fick hoppa efterrätten. Synd! 
Det var riktigt mycket gott på plankan. Hittade dessutom en ny frukt jag aldrig ens har sett innan. Ett skal som hade lite samma form som en jordnöt. Inuti skalet fanns som två små söta frukter med jättestora kärnor i. Smaken påminde om dadlar. Roligt att hitta på lite nya saker iallafall. Lägger upp en bild för att se om någon kan hjälpa mig klura ut vad det kan vara för någonting?
 
Olle har för övrigt hållt igång ordentligt idag. Han vaknade rätt tidigt och sov endast 20 min i bilen på väg till Gränna. Han var vaken under hela festligheterna. Han kunde knappt hålla ögonen öppna men sova det skulle han bannemig inte göra. När vi åkte hem runt 20.30 somnade han som en stock efter 30 sekunders bilfärd. Jättelyckat! Ingen som vill komma och vara barnvakt till Mr. Piggelin så jag kan få gå och sova? 
Tur att det är dirty dancing på tv:n.
 
Har förövrigt en annan fråga. Jag undrar om det är någon av mina vänner som besitter någon form av synska förmågor?? Vi har ju fått kolla på 4:an i ca tre veckor nu för att våran tv-dosa är borta. Känner att jag skulle vilja ha tillbaka den. Befarar att lilleman kan ha lagt den i sophinken och vi har slängt den. Jag kan då inte hitta den någonstans iallafall.
 
 
 


Kommentarer
Madelene

Det där är tamarinder. Svingoda men ät dom för guds skull inte när de ännu inte är riktigt mogna.
Hände mig en gång och ska ej gå in på detaljer men hink+toa var ett måste! Kan fortfarande inte äta dom utan att må illa

Svar: Men tack så jättemycket! Aldrig hört talas om innan.
Michaela

2013-01-20 @ 12:58:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0