Denna kväll..

Var superladdad nu ikväll för att börja baka tårta. Bad Jonas köpa med grädde på väg hem från jobbet. Mm, han hade köpt matlagningsgrädde. Mindre lyckat. Det var inte hela världen och under tiden tårtbotten svalnade så hann vi få tag i vispgrädde Iallafall. Man måste ju planera sina inköp lite för affären i bygden har väldigt begränsade öppettider och nästa affär är det långt till. Iallafall för en 5:a grädde..
 
failade förövrigt rätt så ordentligt. I vanlig ordning läste jag inte igenom receptet ordentligt innan jag började och tji fick jag för det. Det stod att man skulle pressa ur all saft ur hallonen. Jag var helt inne på att använda saften och slänga själva bären för så tolkade jag receptet. Sagt och gjort, hallonen slängde jag men så kom jag och tänka på att vafan.. Här har jag köpt massor av hallon för en hel del pengar och så skall jag bara använda saften. Jag menar, då hade jag ju för Guds skull kunnat köpa hallonessens istället. Men, det var där och då det gick upp för mig att jag kanske skulle ha sparat bären och slängt saften. Men, jag gjorde till slut min egen variant och jag hoppas det blir bra.
 
måste handla lite ballonger imorgon!!! När jag var och handlade inför förra veckans inställda kalas så gick jag och läste på min handlarlista. Det var ett ord jag inte kunde läsa vad det stod fast jag hade skrivit det själv. Jag vet att jag stod med pappret upp och ned och skrev samtidigt som jag pratade i telefon men jag var tvungen att skriva det där och då för att inte glömma bort det viktigaste utav allt. Hade en stark känsla av att jag hade glömt något..
 
liten har för övrigt varit jättesvår att söva ikväll.. Han var trött tidigt men inte kommit till ro. Han har gråtit och gråtit och skrikigt som sjutton. Det gör ont i mammahjärtat men ibland går det inte gör så mycket. Han var fullständigt övertött och efter 45min gråtande somande han äntligen i min famn. Lille gossen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0