Aj, träningsvärk.

När jag vaknade idag kände jag inte av så jättemycket träningsvärk. Blev lite besviken men det brukar krypa sig på under dagen. Och, det skall gudarna veta att det har det gjort. Jag har ont i rumpan, jag har ont i låren och jag har ont i mina revben. Målet var ju träningsvärk och jag hade förväntat mig lite mer men då får man ju oxå träna därefter. Nu såhär i efterhand så är jag glad för att det inte är värre dock. Jag har ju ändå en liten kotte att ta hand om och det är med nöd och näppe jag orkar ha honom på höften idag.
 
Pontus och Nils har varit här nu i eftermiddag. Vi har varit på promenad i det supervackra vintervädret. Vi gick nästan 7km så jag är nöjd. Det är ju så himmelskt fint ute nu så man måste verkligen ta tillvara på det. 
-11 grader var det så det bet ordentligt i kinderna. Kanske lite för mycket för dem små för Olle vaknade redan efter 15minuters promenad och och skrek ett par kilometer.
 
Har lite av ett annat bekymmer.. Hunden!! 
När vi är ute och går så verkar hon få jätteont i benen, höften eller tassarna. Jag vet inte vart och hon gör inte en min när jag känner igenom henne Heller. Hon drar upp bakbenet högt (det varierar vilket) och går på tre ben. Säger jag till henne eller tar på henne lite så ställer hon tillbaka benet och haltar ett par steg och sen är hon som vanligt. Har sett detta ett tag. Likadant när vi är ute och jagar kan hon komma tillbaka på tre ben. Det händer inget särskilt när hon gör det hon bara drar upp det. Hon gjorde det när jag släppte in henne hos m&p med alla de andra hundarna oxå. Varför? Någon som har en tanke? 
 
Liten har nyss somnat här hemma. Tänkte låta honom sova en ca 30 minuter så han är lite pigg till kvällen. Blivit alldeles för lite sömn idag.
 
Tänkte lägga upp lite bilder.. Ni får ursäkta kvalitén. Jag fulade lite då jag inte orkar blogga från mobilen...
nej, nu funkade det inte iallafall så håll till godo så lägger jag alldeles strax upp bilder från telefonen istället.
 

 
 


Kommentarer
Sofie, grannen!

Jag gissar på köldkramp i tassarna, mina gör så när det är snö och kallt!

2013-01-23 @ 20:04:46
Lollo

Våra terrier hoppar ofta på tre ben för att det är kallt och för att de har lust. Men o andra sidan är hon ju ingen terrier men en idé:)

2013-01-24 @ 12:05:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0