Verminator Tweety

Jaha, nyss kom posten och var fanns i brevlådan tror ni? Som vanligt på fredagar droppar det ner ett paket, adresserat till Jonas. Vanligt förekommande avsändare är Racerback... Idag var det dock någon annan. Jag vet att han går och väntar på ett kikarsikte men det är för stort det för att få plats i det paketet. Det kändes lite suspekt och det var inte svårt att lista ut vad innehållet var. Behöver jag nämna att det var ännu en lockpipa. När jag undrar vad han skall ha den till så säger han att varje seriös lockjägare har minst 20 pipor. Löjligt! Mitt svar till det är ju att han borde lära sig blåsa ordentligt i två istället och få in lite rävar någon gång. Jag vet inte hur många gånger jag bett om ett fint skinn så jag kan göra mig en mössa men han kommer då aldrig hem med något. Luft och granflisor blir det inte mycket mössa av det kan jag lova. Jag får gå ut själv istället. Det är inte svårare än så!
Som jag nämnde i rubriken så damp det ned en Tweety. Inte helt olik syco Tweety som ni vet men skillnaden är att denna har ett helt membran. Ni får rätta mig om jag har fel men den ena har ett ångestfyllt fågelläte och den andra har ett ångestskrik av hare.
 
Kommer ni ihåg att jag för ett tag sedan skrev om Lyckas borttappade epilepsi-tablett som vi aldrig hittade. Vi hade aningar om att Olle hade fått i sig den. Men, nu är den återfunnen!! Igår städade jag lite ibland våra besticklådor och så låg den där bland alla påsklämmor. Fan så skönt rent ut sagt för det har jag haft ruskig ångest över. 
Lättnad!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0