Smögen Havsbad

Nu skall ni få höra om min fantastiska födelsedags-överraskning.
I torsdags fick jag order om att packa en resväska. En väska till mig och en till Olle. Hunden skulle oxå ha med sig sitt. Finkläder skulle jag ha med mig men badkläderna kunde jag lämna hemma.
 
Igår på morgonen fick jag ett brev och i det stod det:
 
"Godmorgon älskling. Idag är det din dag och vi skall hitta på något som jag tror du kommer att tycka om..."
 
Plus detta fick jag veta att vi skulle åka omkring klockan 11. Vi åkte först och främst till min lillasysters jobb för att lämna av hunden. Märkligt, hon skulle alltså inte med. 
Efter att vi lämnat henne for vi runt i stan och ut mot Bankeryd och Jonas föräldrar. Vi åkte dock stora vägen och förbi alla avfarter (trodde jag). Vi skulle till Jonas föräldrar och där skulle vi lämna Olle. Det var jag inte alls beredd på men det gick jättebra. Han stormade in där som aldrig förr och gick in i lekrummet på en gång. Tilläggas skall att jag började gråta på vägen därifrån. Jobbigt att lämna bort liten trots att det faktiskt kan vara skönt ibland. 
 
Dags för nästa brev:
 
" Som du märker kommer vi att vara själva. Olle kommer att vara i säkra händer hos sin farmor och farfar. Och Lycka kommer att ha det bra hos Therese"
 
Breven flödade på under resans gång och vi styrde kosan mot Jönköping igen.
 
"Saken vi skall hitta på, har du pratat om tidigare... Du nämnde denna gången något om ont om pengar"
 
"Tyvärr har jag inte kunnat skramla ihop dessa pengar till denna roliga grej...Men vi kan nog göra något som liknar detta du så gärna ville"
 
"En ledtråd är fisk som vi (jag) så ofta pratar om.. En annan ledtråd är orange/rosa"
 
"Vad sägs om att äta lite gott..."
 
"Och då menar jag självklart lite skaldjur och annat som du gillar"
 
"På piren i Jönköping och sedan sova över på A6 vandrarhem, pengarna räckte inte längre. grattis på din 25-års dag"
 
Vid det här laget var jag jätteglad men vi var inte färdiga där..
 
"Klart att vi inte ska till A6 vandrarhem och sova där, vi skall nämligen sova på ett betydligt bättre och trevligare ställe"
 
"Vi skall nämligen till Smögen Havsbad och ha det gött Under två dagar. Jag älskar dig av hela mitt hjärta! Vi kanske inte har jättemycket pengar men man lever bara en gång och du fyller bara 25 en gång. Du sa ju till mig att 'kan vi inte åka till Smögen när vi har lite pengar över?' Jag bokade denna trevliga resa för ungefär tre veckor sedan, så det är inget bokat i sista stund. Bara så att du vet. Hoppas vi kommer få det trevligt i Smögen och glöm inte bort att jag älskar dig:)"
 
Förstår ni vilken fantastisk kille jag har? Jag grät som ett barn som tappat glassen ungefär. Jag blev så lycklig att han har ordnat och fixat bara för min skull. Vi skulle dessutom till en plats som vi har besökt innan och tycker jättemycket om.
 
Vi vände om och for till Smögen istället för Jönköping. Rätt mycket bättre.
Vi hade det jättemysigt verkligen och vi har haft det så bra. Badat, ätit sjukt god mat, promenerat, sovit och bara njutit av varandras sällskap. Att bara kunna ligga i sängen och titta på tv i fem minuter utan att någon hoppar på en var gudomligt. Balsam för själen. Idag på förmiddagen, efter frukost, bubbelbad och polvistelse fick jag även en massage i hela 40 minuter. Det gjorde oxå fantastiskt gott för både rygg och själ. 
 
Ni skulle bara veta hur bra min Jonas är. Det är han alltid men detta var något utöver det vanliga. Kärlek!
 
Olle hade haft det super hos farmor och farfar och han hade sysselsatt dem riktigt ordentligt må ni tro. Han blev iallafall glad när vi hämtade honom så det kändes skönt. Om än att det var skönt att vara borta så längtade vi hem till O något fruktansvärt idag.
 
<3
 
 
 
 
 


Kommentarer
Mia

Underbart❤Den killen får du hålla i!!:)
Det är kärlek på högsta nivå!!:)

Svar: Det skall jag verkligen göra. Han är guld i alla lägen:)
Michaela

2013-02-16 @ 18:14:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0