Pottträning lite

Vi har haft potta ett tag. Mest för att den skall finnas den dagen då det är dags att börja med träningen. Nästan varje morgon sätter jag honom där efter att jag tagit av blöjan. Mest för att han skall sitta där och vänja sig, inte för att han skall kissa. Det skall va kul att gå på pottan, inte ångestfyllt. 
Nu ikväll när vi bytte bajsblöja såg han minst sagt lite kissenödig ut. Fram med pottan och mycket riktigt, mest kiss kom på golvet men vi han sätta honom där för ett ögonblick iallafall. Det blev lite hastigt och lustigt så han knep av men va tusan, en skvätt som täckte botten blev det iallafall. Duktig pojken minsann! 
 
Vi skulle äta kyckling och pastagratäng nu ikväll. Kycklingen smakade äckelpäckel och förstörde hela maten. Urk!
Jag är ju fortfarande hungrig men inte fan ställer vi oss och lagar ännu en maträtt. Fail!
 
 
 
Pontus, Nils & Olle under dagens förmiddagsfika


Kommentarer
Pontus

Ta en morotskaka, det gör jag:)

2013-02-19 @ 21:45:38
Michaela

Ja, problemet är att jag redan ätit en till lunch. Jonas har varit i bunken så jag tror inte det finns några kvar. Han gillade dem supermycket!

2013-02-19 @ 23:13:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0