Matlagning vs. Soffhäng

Precis så funkar det hemma hos oss idag. Jonas står vis spisen och lagar mat medans jag ligger i soffan och latar mig. Jag vilar mig i form inför kvällens lockpass.
 
Igår kom mamma och pappa hit en sväng på eftermiddagen. Vi drack en slät kopp kaffe, pratade lite skit och träffades helt enkelt. Olle blev alldeles till sig och hade superkul. 
På kvällen skulle vi till Jonas lillasyster Anna. Knytkalas var det där och det var supertrevligt. Vi bakade en morotskaka som var uppskattad. Lite av problemer var bara att vi trodde det började klockan 19.00 men det var visst klockan 18.00... Ja, det var med nöd och näppe att vi hann dit. 
 
Vi åkte hem lagom tills att Olle skulle sova så vi var hemma redan klockan 21.00. Jonas sved om och åkte ut och lockade räv med Pontus. En resultatlös kväll. Kanske inte var hela världen dock för han lyckades puckla på en tidigare under dagen. Det var Tweety:n som gjorde det.
 
Ikäll skall jag och Camilla ut och locka. Nu börjar killarna bli lite oroliga över att vi faktiskt skall skjuta något. Haha, vi får väl se hur det går. Varken hon eller jag har direkt lockat innan. Jag har aldrig tyckt att det varit roligt men vi har ju kommit på att vi får lite ensamtid om vi oxå hittar på något. Med tanke på hur ofta killarna är ute så har vi lite att ta igen om man så säger. Jag skall blåsa i predator mini ikväll och C skall blåsa i pc2:an.. Jag har så fruktansvärt ont i min visdomstand så jag hade inte kunnat blåsa i den pipan. Vi återkommen med en 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0