Kyrka och rävlock

Vi börjar med gårdagen. Igår döptes lilla Wilma, Olles kusin. Dopet gick rätt fort och efteråt var det samling i församlingshemmet för fika. Kul att träffa lilla Wilma och kul att träffa släkten. Ja, nu var det ju Jonas släkt men på sätt och vis så hör jag till den jag oxå ju. Jättemumsigt fika och trevligheter. Således blev det ju ingen jakt igår.. Men, det är väl sådant man får ta när man börjar bli vuxen. Värst av allt är att jag har varit i kyrkan idag oxå.
Vi fick ett brev hem från kyrkan för någon vecka sedan och idag var det dags att hämta ut Olles dopängel. Ja, det var väl inte livsviktigt att få hem den men det kan väl vara kul att ha ändå. Nova sjöng oxå så det passade ju bra att vi kunde gå med våra vänner. Det lättar ju upp stämningen lite. Vad jag har fattat det som så är folk rätt kristna häromkring. Det kan jag väl förvisso förstå för det finns inte mycket mer än kyrkan som håller ihop det här ute.
Jag har dock gjort mitt för iår:)
 
Efter kyrkan var det glassfest i församlingshemmet men vi hoppade det. Vi hade glassfest hemma istället. Ola, Camilla, Nova och Theo Var här på fika så vi ordnade vårat egna lilla kalas. Alla har varit sjuka hit och dit så vi har inte träffats sen nyår. Lite att ta ikapp så att säga. Olle åkte dessutom på en riktig smäll. Han lekte med sin plastlåda som han har leksaker i och den välte och slog till honom på näsan. Han fick lite näsblod och så hade det ju runnit ner lite i munnen. Det såg hemskt ut och såg mycket värre än vad det var. Men, alla tänder satt på plats och tungan var hel så det var skönt.
 
Ikväll har jag och Ola varit ute och lockat räv. Det är egentligen han och Jonas grej och jag har aldrig riktigt fallit för den jakten. Eller jag tycker att det är skitkul men jag har inte riktigt tid till det Jag har varit på Jonas hela veckan om att jag skall ut som ikväll och han trodde nog inte att jag skulle komma iväg utan var säker på att det var hans som skulle få locka ikväll men nejnej. Nu har det lagt sig men gissa vem som var sur när jag åkte.. haha!! Inte bara på skoj utan han var seriöst avundsjuk när jag åkte.. Gött! 
Första passet var coollungt. Vi hamnade lite fel i vind och hade inte mer än ett rådjur i sikte. Andra passet gick inte direkt bättte. Vi satt jämte varandra och när vi lockat färdig reste sig Ola upp först. När jag reste mig så fick jag syn på en räv. Problemet var ju bara att jag hade plockat ur skotten. Men, det gjorde inte så mycket för hade inte räven förflyttat sig så hade jag aldrig sett den. Dessutom var den 200 meter bort och den stod på andra sidan en bred å.
Isen är Borta sedan en vecka så trots att han han kanske ville så hade han inte kunnat ta sig till oss ändå. Inte smidigt iallafall. Tredje passet gick vi oxå bom. Surt för det brukar faktiskt gå bättre.
 
Måste berätta om Olle igår på dopet. Jag höll lilla Wilma i famnen och när Olle fick syn på det så blev han tokig. Han satt i Jonas knä och bara skrek. Han kasade ner, sprang över till mig och klättrade upp i knät Och satt och sparkade mot W så jag var tvungen att lämna vidare henne. Snacka om att inte vilja dela med sig av sin mamma. Rätt kul att se hur pass uppmärksam han är ändå. Hoppas dock att det släpper en aning med tiden
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0